Apple chystá projekt internetových alb

Los Angeles - Americká společnost Apple spolupracuje s nahrávacími společnostmi EMI, Sony Music, Universal Music a Warner Music na vývoji takzvaných digitálních alb, která mají novými aplikacemi vylepšit stahování hudby z internetového serveru iTunes. Projekt s pracovním názvem "Cocktail" by měl Apple představit na podzim v rámci nového minipočítače s dotykovou obrazovkou.

Cocktail bude obsahovat hudební klipy, vyzvánění pro mobilní telefony, obrázky a různé interaktivní aplikace. Tento software bude Apple nabízet k prodeji ve snaze zvýšit zájem o nákup hudebních alb na iTunes místo jednotlivých skladeb. Mluvčí Apple se podle agentur k záležitosti odmítl vyjádřit.

Apple chce Cocktailem zvýšit prodej hudebních alb

Účelem projektu je zvýšení upadajícího prodeje hudebních nahrávek a alb. Apple letos společně s EMI představil takzvaný iTunes Pass, pomocí kterého mohou uživatelé za 18,99 dolaru (asi 340 korun) získat přednostní či exkluzivní přístup k novým nahrávkám, hudebním klipům, remixům skladeb a dalším podobným aplikacím. V dubnu se také Apple s nahrávacími společnostmi dohodl na rozdělení skladeb do cenových skupin 69 centů, 99 centů a 1,29 dolaru. Do prodejnosti na iTunes se ale tato opatření promítla jen minimálně.

Kromě nového počítače s dotykovým displejem by Cocktail měl fungovat také na přístrojích iPhone a iPod. Nový projekt, jehož součástí by mohly být například také rozhovory s hudebníky, bude dražší než běžná alba. Uživatelé bývají ale prý ochotni připlatit si za kvalitnější obsah.