„Všichni mluví o krizi, na všechno krizi přilepují a je otázka, jestli to všechno skutečně souvisí s hypoteční krizí, která vznikla ve Spojených státech, a jestli některé fabriky by nezkrachovaly i bez ní,“ zdůraznil Fridrich s tím, že krize je velice inflační slovo.
Klíčovou roli ve vysvětlování krize a jejích souvislostí by podle Fridricha měla sehrát veřejnoprávní média, tedy Česká televize, Český rozhlas a Česká tisková kancelář. Ta by měla dbát na to, aby nazývala věci pravými jmény a vysvětlovala pravý smysl problémů. „Veřejná služba by měla umět lidem vysvětlit, že krize není nakopnutí na cestě za dobrem, že to není věc, která se stala špatně v jinak dobře nastartovaném ekonomickém procesu naší současné společnosti, ale že to je naprosto přirozená věc,“ podotkl Fridrich.

Vystoupení Milana Fridricha na fóru Zlaté koruny
Krize mediální svět provětrala
Kromě role médií v době krize hodnotil Fridrich také vliv krize na mediální sféru. Hospodářské turbulence neměly jen negativní dopady, nýbrž oplývaly i řadou pozitivních vlivů. Hlavní přínos, vidí v tom, že krize vyčistila mediální trh od mnohých zbytečných projektů.
„Existovala řada absurdních mediálních projektů, které se vezly na vlně reklamní konjunktury, neustálého přetlaku peněz. Tištěná média chtěla vytvářet rádia, chtěla vytvářet televize, televize by nejraději tiskly noviny, rádia chtěla vytvářet televizní studia a tak podobně,“ vysvětlil šéf zpravodajství ČT.
Tento trend na mediálním trhu bujel posledních pět až sedm let. Krize ovšem udělala projektům, které byly jen absurdními žrouty peněz, přítrž, což je podle Fridricha jen dobře.