Nominujte nejlepší internetový projekt - získá Křišťálovou lupu

Praha – Jaké jsou nejzajímavější projekty a služby českého internetu? Kdo byl v loňském roce českou internetovou hvězdou a komu se naopak nedařilo? Odpověď nabídne stejně jako v předešlých letech čtenářské ankety Křišťálová Lupa 2010 – Cena českého Internetu. O nominacích v celkem osmi kategoriích může rozhodnout každý, a to na stránkách pořadatele – serveru Lupa.cz. Mediálním partnerem projektu je i ČT24.

Společně s anketou bude opět uspořádána odborná konference Czech Internet Forum 2010, mapující aktuální stav českého Internetu z nejrůznějších úhlů pohledu. Své názory zde přednesou odborníci z prostředí internetového marketingu a médií, e-komerce a telekomunikací. Loňský ročník ankety se úrovní odbornosti zařadil mezi nejzajímavější události českého Internetu v roce 2009.

Čtenářské nominace probíhají od 26. července do 31. srpna 2010. Pět nejčastěji nominovaných v každé kategorii bude zařazeno do finálního hlasování veřejnosti, které proběhne od 20. září do 24. října 2010. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen se uskuteční za přítomnosti zástupců všech nominovaných projektů a dalších čestných hostů ve čtvrtek 25. listopadu 2010.

Hlasujte v kategoriích:

  • Vyhledávače a databáze – nástroje a služby pro získání informací – např. obecné a specializované vyhledávače, mapy, znalostní a firemní databáze, jízdní řády, informace o počasí
  • Komunikační služby – nástroje a služby umožňující přímou výměnu informací mezi uživateli – např. e-mailové služby, instant messaging, IP telefonie
  • Sociální sítě – nástroje a služby primárně orientované na pravidelné sdružování lidí prostřednictvím Internetu – např. diskusní servery, seznamky a další komunitní projekty
  • Publikační platformy – nástroje a služby primárně zaměřené na uživatelské publikování obsahu – např. blogovací systémy, fotogalerie, videoportály apod.
  • Internetové obchodování – projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací – e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje
  • Média – mediální projekty libovolného typu: všeobecné a specializované zpravodajství, tvořené profesionální redakcí, i uživatelské projekty, vznikající aktivitou uživatelů bez záštity vydavatelských domů
  • Mobilní služba – obsahový projekt či služba podporující přístup z mobilních zařízení
  • Dobrej nápad – netradiční, kreativní, praktické, užitečné, hezké nebo inspirativní řešení – např. konkrétní funkce či vlastnost internetového projektu

Odborná porota hlasuje v kategoriích:

  • Osobnost roku – osobnost, která dokázala svým působením přitáhnout největší pozitivní pozornost k českému Internetu
  • Anticena – projekt, osobnost či událost s nejhorším dopadem na kvalitu a pověst prostředí Internetu
  • Projekt roku – inovativní, originální, odvážný či jinak výjimečný projekt