Povodňové vysílání ČT24 provázela vysoká sledovanost i rekordní zapojení diváků

Praha – Mimořádný zpravodajský program ČT24 k povodňové situaci dosáhl o víkendu značného zájmu diváků. Kontinuální vysílací speciál se vstupy redaktorů z jednotlivých regionů sledovaly během minulých dvou dnů nepřetržitě alespoň čtyři minuty 2 miliony 493 tisíc diváků starších 15 let. Velmi vysoká čísla sledovanosti doprovodily i rekordy v zapojení diváků do vysílání prostřednictvím sociálních médií. Svými zaslanými postřehy, fotografiemi i videi tvořili uživatelé sítě Facebook důležitou součást zpravodajského servisu ČT.

Novým fenoménem těchto povodní se stala stránka ČT24 na Facebooku. Dobrovolní reportéři – sami diváci – poslali více než 4 200 autentických fotografií a přes tisíc videí. Jen přes víkend se ke stránce přidalo dalších 21 tisíc lidí. Naplno se tak projevila kolektivní inteligence – mnozí použili stránku ČT24 jako zdroj informací přímo z jednotlivých míst: radili se, kudy projet, ptali se na příbuzné, přátele, sousedy, hledali lidi i zvířata. Takto sdílené informace tým nově zřízeného útvaru ČT Nová média převáděl přímo do vysílání a tam se postupně rozvíjely. Diváci dále nabízejí pomoc a přispívají i k úklidu postižených míst. ČT24 jim děkuje za operativní spolupráci.

Mimořádnou spolupráci uživatelů přes elektronické kanály doprovodil také rekordní podíl na sledovanosti. Celodenní údaj se vyšplhal na dosah hranice 10 % (sobota 9,50 %, neděle 9,25 %). Zpravodajský kanál ČT tak dosáhl v rámci týdenního výsledku nového maxima 5,53 %. Průměrně víkendové mimořádné zpravodajství na ČT24 sledovalo 209 tisíc dospělých diváků.