Zpravodajství v mobilu? Lidé chtějí aktuality

Praha – Domácí zpravodajství a žhavé aktuality vyhledávají lidé na svých mobilních telefonech nejčastěji. S odstupem pak následují zahraniční zprávy, počasí a novinky z regionů. Na chvostu je pak dopravní a kulturní servis. Vyplývá to z průzkumu agentury MediaResearch, který byl proveden na reprezentativním vzorku 554 respondentů české internetové populace starší 15 let. Průzkum také ukazuje, že chytré telefony jsou doménou mladé generace, a nabízí žebříček nejvyužívanějších zpravodajských kanálů na mobilu - ČT24 je mezi nimi.

Surfování na stránkách zpravodajských serverů je celkově nejčastější způsob přijímání zpravodajství přes mobil, využívá jej 60 procent dotázaných. Druhým nejčastějším způsobem je příjem zpravodajství přes SMS (preferují spíše ženy) a na třetím místě se umístilo prohlížení wapových stránek (preferují spíše muži). Na stránkách zpravodajských serverů v mobilním telefonu nejvíce surfuje věková skupina od 15 do 34 let. Přes televizi v mobilním telefonu se ke zprávám dostávají nejvíce lidé ve věku 15 až 24 let.

Více než polovina dotázaných, kteří sledují zpravodajství v mobilu či jiném zařízení, sleduje nejčastěji pouze kratší verze zpráv. Články v plném rozsahu čte 40 procent respondentů a třetina pak navštěvuje fotogalerie. Nejpoužívanějšími zpravodajskými kanály jsou servery iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, ČT24.cz a pětici uzavírá Blesk.cz.

Smartphony dotahují klasické mobily

Mezi respondenty, kteří alespoň někdy sledují zpravodajství v mobilu, převládá využívání klasických telefonů (62 %) oproti Smartphonům (38 %). Naopak takzvané chytré telefony bodují u teenagerů a lidí do třiceti let. Se vzrůstajícím věkem pak lidé inklinují spíš ke klasickým telefonům. Nejoblíbenější značkou telefonů je Nokia, s velkým odstupem pak následují Samsung, Sony Ericsson, HTC, LG, Apple a Siemens.

Za největší výhodu zpravodajství v mobilu považují dvě třetiny respondentů jeho aktuálnost. Mezi další výhody patří dostupnost kdekoli, rychlost a dostupnost na cestách. Naopak největší nevýhodu zpravodajství v mobilu vidí respondenti v ceně za připojení na internet. Pomalé připojení, malý displej, pokrytí signálem či formátování stránek jsou dalšími nejčastěji uváděnými nevýhodami mobilního zpravodajství.