Firmy stále více spoléhají na Facebook

Praha – Vzrůstající množství Čechů, kteří mají své profily na Facebooku, nemůže ujít pozornosti tuzemským firmám. Marketingová oddělení se tak učí komunikovat novým způsobem a jít internetovým uživatelům prostřednictvím sociálních sítí naproti. Klasická reklama už totiž na facebooku účinně nefunguje, a proto společnosti k zaujmutí využívají samotnou aktivitu klientů na Facebooku.

Nyní mají firmy dvě možnosti, jak s pomocí Facebooku jít spotřebitelům naproti – bavit nebo být užitečné.  „Není to jen o sbírání fanoušků, ale je nutné s nimi komunikovat,“ říká ředitel Ogilvy Interactive Tomáš Jindříšek.

Jiri Civka,Generali pojišťovna:

„Jako společnost se dostáváme do situace, že lidé si nehledají informace. Informace si najdou je.“

Reportáž Jana Beránka (zdroj: ČT24)

Firmy si mohou vyzkoušet takzvaný virální efekt. Jde o reklamu, kterou šíří sami uživatelé sociálních sítí mezi sebou. I díky tomu se před časem český Facebook „zaplnil“ půlitry plzeňské dvanáctky.  Objevují se ale už i zvýhodněné nabídky služeb pro fanoušky firmy a jejich přátele.

Tuzemské firmy už také začínají objevovat další služby jako je třeba Twitter nebo Foursquare.Problémy jsou zatím s tím, jak na sociálních sítích měřit úspěšnost a návratnost kampaní. I přesto do nich tečou milionové sumy. Například Coca-Cola chce letos právě do světa nových médií investovat kolem dvou set milionů dolarů.