Firmy stále více spoléhají na Facebook

Praha – Vzrůstající množství Čechů, kteří mají své profily na Facebooku, nemůže ujít pozornosti tuzemským firmám. Marketingová oddělení se tak učí komunikovat novým způsobem a jít internetovým uživatelům prostřednictvím sociálních sítí naproti. Klasická reklama už totiž na facebooku účinně nefunguje, a proto společnosti k zaujmutí využívají samotnou aktivitu klientů na Facebooku.

Nyní mají firmy dvě možnosti, jak s pomocí Facebooku jít spotřebitelům naproti – bavit nebo být užitečné.  „Není to jen o sbírání fanoušků, ale je nutné s nimi komunikovat,“ říká ředitel Ogilvy Interactive Tomáš Jindříšek.

Jiri Civka,Generali pojišťovna:

„Jako společnost se dostáváme do situace, že lidé si nehledají informace. Informace si najdou je.“

Video Reportáž Jana Beránka
video

Reportáž Jana Beránka

Firmy si mohou vyzkoušet takzvaný virální efekt. Jde o reklamu, kterou šíří sami uživatelé sociálních sítí mezi sebou. I díky tomu se před časem český Facebook „zaplnil“ půlitry plzeňské dvanáctky.  Objevují se ale už i zvýhodněné nabídky služeb pro fanoušky firmy a jejich přátele.

Tuzemské firmy už také začínají objevovat další služby jako je třeba Twitter nebo Foursquare.Problémy jsou zatím s tím, jak na sociálních sítích měřit úspěšnost a návratnost kampaní. I přesto do nich tečou milionové sumy. Například Coca-Cola chce letos právě do světa nových médií investovat kolem dvou set milionů dolarů.