Sledovanost televizí bude znovu měřit Mediaresearch

Praha - Měřit sledovanost televizí v letech 2013 až 2017 bude znovu Mediaresearch. Dnes o tom navzdory nesouhlasu TV Nova rozhodla s konečnou platností Asociace televizních organizací (ATO) a podepsala příslušné rozhodnutí. Zástupci České televize a Primy již dříve souhlasili s tím, aby sledovanost měřila Mediaresearch.

ATO rozhodla na základě doporučení hodnoticí komise, která v září jako vítěze zakázky s předpokládanou cenou 300 milionů korun doporučila právě Mediaresearch. Rozhodovala se mezi nabídkami čtyř zájemců o peoplemetrové měření, dva uchazeče ale vyřadila pro formální nedostatky, třetí prý nesplnil zadávací podmínky. Soutěže se kromě Mediaresearch účastnily GfK Czech, ACNielsen Czech Republic a TNS AISA.

Nově se nelíbí vyřazení zbývajících uchazečů a navrhla zrušení a opakování celého tendru. „Výsledek tendru pro nás není v žádném případě uspokojivý. Proto jsme navrhli ho zrušit a okamžitě vypsat tendr nový. Stanovit takové podmínky, aby z formálního hlediska nebylo pochyb o tom, kdo má být vyřazen nebo nemá a velmi rychle pokračovat k výběru vítěze,“ zopakoval dnes generální ředitel televize Jan Andruško.

Nova chce s uzavřením smlouvy počkat na ÚOHS

Tendr prošetřuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Andruško upozornil na to, že ÚOHS může za nějaký čas rozhodnout, že se tendr neuskutečnil v souladu se zákonem. „Pokud bychom mezitím uzavřeli s někým smlouvu, kredibilitu výběrového řízení a následné měření sledovanosti by to podle nás významně poškodilo,“ řekl Andruško. „Věříme, že námi nabídnuté řešení k odblokování patové situace na ATO nám pomůže vybrat vítěze zhruba v únoru či nejpozději v březnu. A to si myslím, že je dostatečně komfortní s ohledem na to, že nový subjekt by měl začít měřit v roce 2013,“ dodal.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže věc šetří a v tuto chvíli nelze říci více informací,“ potvrdil mluvčí antimonopolního úřadu Kristián Chalupa. Věc by mohla být rozhodnuta v horizontu několika týdnů, řekl dnes Nově.