ČT omezila hlasitost reklamy a sladila hlasitost svých kanálů

Praha – Česká televize omezila hlasitost reklamy a sladila hlasitost jednotlivých kanálů. Na zasedání Rady České televize to řekl generální ředitel veřejnoprávního média Petr Dvořák. ČT hlasitost reklamních bloků upravila v souladu s normou Evropské vysílací unie (EBU), uvedl Dvořák. Televize podle něj řeší problematiku přílišné hlasitosti reklamy a upoutávek na vlastní pořady dříve, než vejde v platnost připravovaný zákon. Ztišení reklamy formou novely zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání navrhuje skupina poslanců ze všech sněmovních stran. Sankce za prohřešek by mohla podle předlohy činit 10 tisíc až pět milionů korun.

Změny postupně nastaly na všech čtyřech kanálech ČT, zároveň byla dána do souladu jejich hlasitost. „To znamená, pokud divák přepíná z jednoho kanálu České televize na druhý kanál, tak aby nedocházelo k prudkému a náhlému zvýšení hlasitosti, které by mohlo působit rušivě pro diváky,“ uvedl Dvořák. Změna nastavení byla nejdříve otestována a již se používá.   

Podle poslaneckého návrhu by na dodržování předpisu dohlížela Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která by vyhláškou stanovila technické záležitosti a podrobnosti zákazu. Televize by podle novely nesměly vysílat hlasitěji ani znělky, které oddělují reklamu a teleshopping od ostatních částí vysílání. 

ČT podle dřívějšího vyjádření vítá snahu nastavit jasné parametry úrovně hlasitosti reklam. Poslanecký návrh ale údajně obsahuje mezery, které budou znamenat právní nejistotu. Zástupci TV Barrandov poukazovali na to, že divákovi se bude jevit zvuk při jeho „ořezání“ zhoršený, respektive nevýrazný.   

Rada ČT dnes také po projednání připomínek a přijetí drobných úprav dokumentu odsouhlasila Výroční zprávu o činnosti ČT za loňský rok. Do konce týdne bude zpráva odevzdána ke schválení do sněmovny, uvedl předseda Rady ČT Milan Uhde.