Petr Koliha ředitelem dětského kanálu, Kavčí hory opouští šéf techniky

Praha – V září dochází v ČT k významným personálním změnám. Od začátku září je do pozice výkonného ředitele nového dětského kanálu jmenován Petr Koliha, současný umělecký ředitel zlínského filmového festivalu pro děti a mládež. Ke konci měsíce pak odchází do důchodu ředitel techniky Rudolf Pop, který na Kavčích horách působil 41 let. Pod jeho vedením Česká televize úspěšně dokončila proces přechodu z analogového na digitální vysílání. Ve funkci ho nahradí jeho dosavadní zástupce Ivo Ferkl.

Rudolf Pop nastoupil do Československé televize v roce 1971 po studiích ČVUT – fakulty elektrotechnické. Postupně se propracoval z televizního technika přes posty vedoucího přenosového vozu, vedoucího provozu přenosové techniky, hlavního inženýra a šéfa techniky až do pozice ředitele techniky, kterou zastává od roku 2004. 

Společně s Pavlem Hanušem, vedoucím projektové kanceláře ČT, se stal hlavní postavou digitalizace České televize. Byl také u realizace speciálních projektů, jaké představovalo vysílání MS v klasickém lyžování Liberec 2009, kde byla ČT pověřena rolí host broadcastera, či vysílání olympijských her Peking 2008, Vancouver 2010 a v neposlední řadě Londýn 2012. 

„Na odpočinek odcházím s vědomím toho, že jsem splnil všechny úkoly, které na mne byly v posledním období kladeny. Jednalo se především o zajištění přechodu od analogového k digitálnímu zemskému vysílání České televize, které bylo úspěšně zakončeno letos v červnu. Na celém procesu jsem se od jeho zahájení v roce 2008 aktivně podílel, přičemž postup, který ČT zvolila, byl ve všech závěrečných hodnoceních vyzdvihován a ČT se tak stala průkopníkem celé digitalizace,“ říká odcházející ředitel techniky České televize Rudolf Pop.

Koliha v čele dětského kanálu

Do pozice výkonného ředitele vznikajícího dětského a vzdělávacího kanálu jmenoval generální ředitel ČT Petra Kolihu, dosavadního uměleckého ředitele Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně. "Velmi si cením toho, že se nám v osobě pana Kolihy podařilo získat nesmírně erudovaného odborníka v problematice dětské televizní a filmové tvorby. Jeho předchozí pracovní zkušenosti mi dávají plnou záruku toho, že Česká televize bude v oblasti dětské tvorby produkovat to nejlepší, co současný český televizní trh dokáže nabídnout," říká generální ředitel ČT Petr Dvořák.

Spuštění dětského programu dává televizi veřejné služby velkou šanci oslovit cílovou skupinu mladých a lépe tak definovat své ostatní kanály jako Jedničku a Dvojku. Generální ředitel ČT plánuje v nedaleké budoucnosti přesunout dětské pořady, které se dosud vysílají právě na stanicích ČT1 a ČT2, na nově vznikající program zaměřený na dětského diváka.

„Podílet se na zahájení vysílání televizní stanice je krásný úkol, se kterým se člověk setká jednou za život. Čeká nás příprava zcela nového kanálu, kterým bychom chtěli zaujmout dětské a mladé diváky a nabídnout jim alternativu k běžné televizní produkci na televizním trhu. Mojí osobní snahou bude přinést do televizního vysílání čerstvé kreativní přístupy. Chtěl bych tak plně využít svých dosavadních profesionálních zkušeností,“ uvádí nově jmenovaný výkonný ředitel dětské stanice Petr Koliha, který působil devět let ve funkci uměleckého ředitele MFF Zlín.„Petr Koliha se chopil velké výzvy a nastupuje na nový post ředitele dětského a vzdělávacího programu. Je mi jasné, že jsou nabídky, které se neodmítají. Osobně jsem přesvědčen, že tato volba je pro Českou televizi ta nejlepší možná, a připojuji svou gratulaci. Rovněž se nic nemění na skutečnosti, že Česká televize byla, je a jistě i bude jedním z nejvýznamnějších partnerů festivalu a že festival bude spolupracovat i s novým dětským kanálem,“ podotýká výkonný ředitel festivalu Zdeněk Skaunic.

Petr Koliha vystudoval Filmovou a televizní fakultu AMU v Praze, obor režie. Po absolutoriu v roce 1982 spolupracoval s Československou televizí, v letech 1990 až 1995 vedl tvůrčí skupinu České televize zabývající se tvorbou celovečerních filmů, televizních her a seriálů. V té době získal řadu zahraničních ocenění. V letech 2001 až 2002 byl ředitelem programu České televize. Jeho celovečerním debutem se, podle stejnojmenné knihy Bohumila Hrabala, stal v roce 1989 Něžný barbar. V roce 1996 natočil svůj druhý celovečerní film podle knižního bestselleru Michala Viewegha Výchova dívek v Čechách. Je volícím členem Evropské filmové akademie (EFA), členem Evropské asociace dětského filmu (ECFA), Filmového a televizního svazu (FITES) a Asociace režisérů a scenáristů (ARAS).

Ke konci září odchází z ČT také ředitel marketingu a obchodu Jan Svoboda, který v televizi působil deset měsíců. Ke klíčovým projektům, na nichž se Jan Svoboda během svého působení v ČT podílel, patří realizace vize generálního ředitele v oblasti vlastní prezentace a korporátní grafiky, kterou Petr Dvořák avizoval ve svém kandidátském projektu.