Právě rozmach tzv. odložené sledovanosti je novým trendem v měření zájmu. Reaguje hlavně na změny diváckých návyků a zvyšující se význam nových médií. Kromě sledovanosti jednotlivých pořadů v internetové databázi se ČT připravuje také na další trendy - například možnost měření sledovanosti prostřednictvím mobilních telefonů.
Za leden a únor už má Česká televize údaje, které ukazují, že diváci kladně přijali novinky nasazené ve vysílání. „Je to například zmíněný cyklus Nevinné lži, zabodoval i docusoap na kanálu ČT2 Čtyři v tom, který byl sledovaný nejenom na obrazovkách České televize, ale dosáhl i mimořádných úspěchů v iVysílání, kde byl jeden z nejpřehrávanějších pořadů,“ uvedla vedoucí výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová.
Veřejnoprávní televize dosáhla v loňském roce největšího podílu na sledovanosti mezi televizemi na českém trhu, což je vůbec poprvé od začátku elektronického měření sledovanosti v roce 1997. Průměrný podíl České televize na dospělém publiku od patnácti let výše byl 30,16 procenta, což bylo o 2,52 procentního bodu více než v roce 2011, kdy dosáhla podílu 27,64 procenta. Své podíly na divácích zvýšily meziročně všechny čtyři kanály České televize. Sledovanost je jedním z parametrů hodnocení naplňování veřejné služby.
