Konference Digimedia 2013 poprvé i o rozhlasu

Osmý ročník odborné konference o digitálním vysílání, kterou pořádala Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, proběhl v Praze na Kavčích horách. Záznam bude v tomto článku.

V prvním bloku se konference věnovala 60 letům televizního vysílání na území dnešní České republiky, přičemž se soustředila na roli veřejnoprávní televize i jejího chystaného dětského kanálu ČT :D. Druhý blok se podíval do budoucnosti, ať už v podobě obsahových změn, tak i technického řešení šíření televizního signálu. Třetí blok řešil otázku rozhlasové digitalizace a zúčastnili se jej všichni operátoři rozhlasových digitálních sítí v Česku.

Digimedia 2013 tradičně přivítala i hosty ze zahraničí. Letos na tuto konferenci zavítal Stuart McLennan z britské BBC Worldwide.

Prezentace zahraničních hostů

Stuart McLennan (BBC WorldWide):
Obsah je králem. Fragmentace nebo integrace? Jak značky přinášejí dosud nevyužívaný obsah.

Jörn Jensen (WorldDMB Forum):
Jak v Evropě funguje DMB (Digital Multimedia Broadcasting)?

Televize digitálně

1. panel

  • 60 let České televize.
  • Zhodnocení postavení a úlohy veřejnoprávní televize v ČR (ČSR, ČSSR) se zřetelem na její současné nové směřování. Rozvoj TV vysílání v ČR. Problematika přechodu na nové technologie.
  • Televize jako hlavní producent hraných filmů. Nový produkční i finanční model ČT pro filmové koprodukce. Aktivity komerčních televizí v produkci filmů pro kina a obrazovku.
  • Digitální dividenda 2 – získání kmitočtů pro mobilní broadband.

Účastníci panelu: Pavel Dvořák – ČTÚ, Petr Dvořák, Pavel Hanuš, Tomáš Baldýnský – ČT, Martin Konrád – TV PRIMA, Pavel Strnad - APA.

2. panel

  • Kolik kanálů unese český trh – Tématické TV kanály a programy. Nový dětský kanál ČT vs. dětské programy z dovozu. Perspektivy rozvoje tematických kanálů a jejich financování. Labelling – klasifikace vhodnosti pořadů pro děti. Televizní trh z pohledu nadnárodní mediální společnosti.
  • Přerozdělení frekvencí pro nové TV kanály.
  • Zůstane televize v centru pozornosti diváků v jejich domácnostech i životech? Evoluce současné televize k plnému využití zítřejších velkoformátových nevtíravých displejů jako chytrých telestěn.
  • Média a volba prezidenta ČR. Do jaké míry mají média prezentovat výsledky výzkumů a volební preference?

Účastníci panelu: Petr Koliha – ČT, Kateřina Kalistová - RRTV, Stuart McLennan - BBC Worldwide, Pavel Dvořák – ČTU, Martin Slinták, CISCO, Petr Majerik – Atmedia, Štěpán Wolde – TV Óčko, Media One, Naďa Straková – EULICO, Erika Luzsicza, IKO Cable, Jan Tuček – STEM/MARK.

Rozhlas digitálně

  • Stav, vývoj a perspektivy digitálního rozhlasového vysílání v Česku.
  • Jak k digitalizaci přistoupí komerční vysílatelé?
  • Kdy se v obchodech dočkáme digitálních rádií?
  • Nové horizonty rozhlasového vysílání.

Účastníci panelu: chairman WorldDMB Fóra Jorn Jensen (Norsko), Kateřina Kalistová (předsedkyně RRTV), Pavel Balíček (ČRo), Marcel Procházka (České radiokomunikace), Miroslav Šimánek (Lagardere Active ČR), Martin Holík (Radio Proglas), Tomáš Řapek (Teleko), Svatopluk Janík (SeeJay), Roman Kropáček (RTI CZ).