Borat se vrátil ve filmu. Viceprezidentovi prodává dceru a koronavirus zabíjí pánvičkou

Borat se vrací ve filmu (zdroj: ČT24)

Britský komik Sacha Baron Cohen se v roli kazašského reportéra vydává znovu na cestu po Spojených státech amerických. Volné pokračování filmu o Boratovi mělo na internetu premiéru 23. října. Ukazuje postoje části Američanů k současné pandemii i k volbě nového prezidenta.

Borat se vrátil do Ameriky, aby mimo jiné nabídl vlastní dceru veceprezidentovi Penceovi přímo na srazu republikánů. Fiktivní novinářku zase poslal na rozhovor s Rudym Giulianim, bývalým newyorským starostou a dnes osobním právníkem prezidenta Trumpa.

„Boratovo video je výmysl. Jen jsem si zastrkoval košili poté, co mi sundali mikrofon. Nikdy jsem se nevhodně nechoval. Pokud Sacha Baron Cohen tvrdí opak, je lhář,“ vysvětloval Giuliani následně video, v němž před domnělou konzervativní žurnalistkou leží v hotelovém pokoji na posteli a s rukama v kalhotách.

Pravda, nebo lež?

Už první film z roku 2006 o primitivním kazašském reportérovi s antisemitským smýšlením vynesl Cohenovi za některé scény žalobu. Zároveň mu vydělal 262 milionů dolarů. Zatímco pro jedny je Cohen lhář a sprostý hlupák, jiní ho naopak vidí jako někoho, kdo předsudky kurážně pranýřuje. A nejen jako Borat, ale i jako londýnský gansta Ali G nebo diktátor fiktivního státu. Američany nedávno rozebíral také v sérii Who is America.

Cohen dlouhodobě tvoří takzvaný mockument, tedy snímek, který je formálně dokument, ale místo skutečných událostí prezentuje smyšlené. Ideální podmínky mu vytvořila americká společnost před prezidentskými volbami a hlavně uprostřed pandemie koronaviru, který Borat chytá pomocí spreje a pánvičky.

Reklama na film Borat Subsequent Moviefilm
Zdroj: Mark Thomas/ZUMA/ČTK

„Jsem rád vtipný, tedy situace musí zůstat vtipná. Když se k tomu ještě podaří odhalit něco, co mě zajímá, tak jsem spokojený. Netvrdil bych ale, že mi to působí radost,“ uvedl Cohen loni v rozhovoru pro The Hollywood Reporter.

Sám si je prý vědom, že jeho styl humoru ztrácí exkluzivitu. S rozvojem technologií může totiž podobné pranky a prvky reality TV zveřejňovat na sociálních sítích prakticky kdokoli.