Milan Kňažko
„Nad postavami Vladimíra Körnera je jistý závoj tajemství. I nad komisařem. Zejména oceňuji jeho nejednoznačnost a mnohovrstevnatost,“ říká Milan Kňažko o své postavě.
Zádušní oběť začíná, když komisař Mondl přijíždí na sklonku první světové války z Vídně do malého českého městečka, aby zde vypátral pachatele série vražd mladých mužů a aby vyvrátil pochybnosti o tom, že se jedná o vraždy rituální.

Milan Kňažko jako komisař ve filmu Zádušní oběť
„Komisař Mondl chce nastolit spravedlnost. To je věčný boj. Říká se, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí. Ony nezvítězí, pochopitelně. Ale je potřeba o to bojovat a dosáhnout alespoň remízy,“ domnívá se Kňažko.
Připomínka Zániku samoty Berhof
Platilo to i pro jeho postavu československého poručíka, který se v Zániku samoty Berhof musel vypořádat těsně po konci druhé světové války s werwolfy. Film z roku 1983 natočil Jiří Svoboda podle scénáře Vladimíra Körnera a s kameramanem Vladimírem Smutným. Stejně jako Zádušní oběť. Společnou mají oba snímky i ponurou atmosféru odlehlých končin.
Milan Kňažko ve filmu Zánik samoty Berhof
„Körnerův scénář mě vzrušil od první chvíle především aktuálností poselství. Téma vyjadřuje v bezmezném stesku jedna z hlavních ženských postav: ‚Proboha, proč to všechno? Snad jen proto, že mír trval příliš dlouho a lidé se už nemohli dočkat, až budou zabíjet. Zapomněli, že budou zabíjeni i oni‘,“ uvedl ke snímku režisér Jiří Svoboda.
V Zádušní oběti se diváci setkají také s Ági Gubíkovou, Evou Josefíkovou, Vilmou Cibulkovou nebo Kryštofem Hádkem.