Vše, co děláme, je symbolické, nepochybuje čínský umělec Aj Wej-wej. Symbolický význam pro něj má i návštěva holiče - pokud pracuje v uprchlickém táboře. V jednom takovém na řecko-makedonské hranici se Wej-wej, který se různými aktivitami neustále snaží upozorňovat na svízelnou situaci uprchlíků v Řecku, nechal ostříhat.
Aj Wej-wej kvůli uprchlíkům chodí i k holiči
V přeplněném táboře Idomeni doufá nejméně deset tisíc lidí v nejistých podmínkách, že se znovu otevřou hranice s Makedonií. Na služby tamního holiče vystál Aj Wej-wej trpělivě frontu jako jakýkoliv jiný zákazník, jen mu za zkrácení vlasů a vousů místo pěti eur (135 Kč) zaplatil dvacetieurovou bankovkou (540 Kč).
Nový sestřih je další z akcí, jimiž se čínský umělec vyjadřuje k aktuální situaci. Před několika dny také v Idomeni zorganizoval minikoncert, při němž na klavír hrála mladá syrská uprchlice. Na ostrově Lesbos letos otevřel ateliér, v němž má společně se svými studenty z Číny a Německa vytvořit několik projektů na téma uprchlické krize.
Asi největší pozornost v souvislosti s upozorňováním na utrpení běženců přitáhl, když se nedávno nechal vyfotografovat ve stejné poloze, v jaké byl nalezen na mořském břehu utonulý tříletý syrský chlapec Ajlan Kurdí. Fotografie bezvládného dětského těla se stala symbolem dětských obětí současné migrační krize.