Filip Bandžák každým divadlem načichne

Praha - Barytonista Filip Bandžák patří k mladých talentovaným operním pěvcům. Na operní scéně se objevil už v dětských rolích - v Berlíně a ve Varšavě v titulní dětské roli Hanse Krásy Brundibár, v Národním divadle v roli pážete ve Verdiho Rigolettovi. Absolvoval Ruskou akademii divadelního umění v Moskvě a koncertoval i koncertuje v řadě zemí, evropských i zaoceánských. Úspěšný byl také v několika významných mezinárodních soutěží, naposledy v Athénách na Grand Prix Maria Callas.

Jak je na tom současná česká opera. Jsou naši operní pěvci schopni konkurovat na mezinárodním poli? A čím to, že více slyšíme o operních pěvkyních než o pěvcích?

Určitě v konkurenci obstojíme. Máme hodně mladých šikovných operních pěvců. Slyšet je o nich méně než o pěvkyních nejspíše proto, že opera není umění, které by v médiích bylo propagované jako populární.

Jak těžké je se prosadit v zahraničí? Vy jste na zahraničních scénách vystupoval už jako dítě…

Nezačínal jsem ale jako zpěvák. Hrál jsem na housle, věnoval se dramatickému oboru. Pak jsem se dostal do Kühnova dětského sboru a díky němu i do Národního divadla, kde jsem získal roli pážete ve Verdiho opeře.

Je pro Vás stále prestižní vystupovat v Národním divadle?

Člověk divadlem načichne. Každá scéna jinak voní a tu atmosféru, kulisy, to vše si člověk zapamatuje. Shodou okolností jsem se do Národního divadla dostal opět před několika měsíc a hned se mi vybavily moje začátky na tamější scéně.

Chcete slyšet celý rozhovor? Pusťte si video.