„Důvodů, proč jsme zvolili stereoskopii, bylo vícero. Jeden důvod byl, že jsme chtěli vzkázat kinařům, že nastupuje éra digitální distribuce,“ vysvětluje producent Martin Vandas.
První pohádka trilogie - O kloboučku s pérkem sojčím režisérky Vlasty Pospíšilové je už hotová, teď se dokončuje díl Jak obři na Šumavě vyhynuli režisérky Kristíny Dufkové, kterou v animačním studiu vystřídá David Súkup. Toho čeká práce na čtyřicetiminutovém Rozumu a štěstí. „Moje pohádka je takový filmový týdeník, prostřednictvím něhož se dostaneme do zákulisí natáčení. Zasazené je to do 60. let,“ prozrazuje Kristína Dufková.

Reportáž Lucie Klímové
Fimfárum Jana Wericha z roku 2002, které obsahovalo pět pohádek v režii Vlasty Pospíšilové a Aurela Klimta, a předloňské Fimfárum 2 se čtyřmi příběhy, v nichž oba tvůrce doplnil Jan Balej, vidělo v ČR přes 200 tisíc diváků. Úspěšně reprezentovaly český film na zahraničních festivalech - dvě z devíti pohádek byly v roce 2006 v soutěži na Berlinale.
Scénář pohádek napsal Jiří Kubíček, kamery se ujali Hubert Hesoun a Zdeněk Pospíšil. Hudbu složil Karel Holas a ústřední píseň k pohádce Rozum a Štěstí Jaroslav Uhlíř a Zdeněk Svěrák. Podle Vandase činí rozpočet téměř 30 milionů korun, z čehož sedm milionů potřebných na 3D animaci pokryl grant fondu kinematografie.
V současné době je v Česku zhruba 600 jednosálových kin. Až skončí éra klasických kopií, budou moci uvádět jen snímky starší a archivní. Přitom investice na digitalizaci kina včetně zvukové aparatury přijde na 2,5 až tři miliony korun. Fond kinematografie na to letos vyčlenil 45 milionů korun a podpořil více než dvě desítky kin. Digitalizace kin, jejíž projekt ministerstvo letos přijalo, si v letech 2009 až 2014 zřejmě vyžádá 50 milionů korun ročně. Jde o nahrazení filmových projektorů digitální technologií a změnu způsobů distribuce.