Mahagon se blýskl v prvních ročnících Pražských jazzových dnů a ve druhé půlce sedmdesátých let vyšla hudebníkům stejnojmenná deska. V roce 1980 ještě stihli vydat elpíčko Slunečnice pro Vincenta van Gogha. Jiří Černý v recenzi prvního alba Mahagonu napsal: Leckdo se v Mahagonu vystřídal, ale toto studiové album naštěstí zachytilo tu nejlepší dosažitelnou sestavu, s hosty, kterým by slušelo označení 'milionoví', kdyby se tím lehce nezkreslily jejich příjmy. Od Mišíka jsou tu vypůjčení sólový kytarista Jiří Jelínek a houslista Jan Hrubý. Oba mají přednost zvláště důležitou pro celý Klapkův autorský projekt: hrají po svém, ani McLaughlin, ani Ponty. Hrubý se zvukově prosadí v každém složení, tady však rozezpívává hlavní melodie s nepopsatelnou prostotou a zasněností. Klapkova volba tohoto hráče - stejně jako všech ostatních - ukazuje, že podrobná představa o celém díle se zrodila, ještě než se začalo natáčet, a to v hlavě jediného tvůrce.
Krátce po vydání Slunečnice Klapka se ženou, zpěvačkou Zdenou Adamovou, a synem emigroval do Spojených států. „Byl to život v nejistotě, že nejsem pánem svého rozhodování a svých plánů a že práce, které mám za sebou, někdo může zničit jen tak, v jednom okamžiku,“ vysvětlil, co ho přimělo k emigraci.

Reportáž Kateřiny Fifkové
Na české jeviště se Peter Klapka vrací poprvé po odchodu za moře dnes večer v Balbínově poetické hospůdce, kde pokřtí své nové CD Version 5.5. „Otcem myšlenky byl Honza Rejžek, který mi o Peterovi vyprávěl a říkal: Člověče, on sem přijede a já mám takový nápad, my mu uděláme comeback se vším všudy,“ prozradil pořadatel akce Jiří Hrdina. Při večerním koncertě Klapku doprovodí například kytarista Petr Bublák nebo klávesista Jiří Šlupka Svěrák.
