Recenze: Uráží vás to, Yeah?

Elektronická muzika rozpíná již nějaký čas po hudebním trhu svá křídla. Ony perutě dosahují čím dál častěji i do našeho kraje. A co teprve kombinace „mašinek“ s živými nástroji? To na Pražáky platí. Možná i proto uvedl Lucerna Music Bar v neděli večer britskou hvězdu současnosti s provokativním názvem Does It Offend You, Yeah?. „You guys are amazing!“ pochvaloval si české publikum lídr James Rushent. Jeho slova poměrně vystihují vynikající atmosféru celé akce - tanec, skákání, synchronizovaný zpěv a zase tanec. Anglická pětka Lucernu totálně rozběsnila. Vítej, davové šílenství!

Podle toho, jak publikum začalo hvízdat, když se zpěvačka předskakujících LUS3 zmínila o hlavních interpretech, byste ani neřekli, že tahle parta funguje teprve pět let. Ještě větším překvapením je fakt, že svůj debut vydali teprve tři roky zpátky a během tak krátké doby stihli pobláznit svět elektronické muziky. Stačilo jim k tomu jediné album! Svou letošní novinku Don't Say We Didn't Warn You přijeli představit i hlavnímu městu a párty to byla skutečně veliká.

Na britskou ikonu se přišlo podívat i pár jmen české klubové scény. Na balkonech jste mohli zahlédnout Kaye Buriánka ze skupiny Sunshine, kus osazenstva the.switch a v davu zpěváka Atari Terror. Rozehřívači LUS3 mají ve svém profilu na bandzone.cz pod kolonkou styl uvedeno electronica-punk. Vcelku odpovídá, nicméně image jejich zpěvačky na sebe strhávala větší pozornost než jejich hudba, což asi není pro kapelu úplně dobře. Chvilka s nimi utekla bez výraznějších momentů.

Nedočkavě přešlapující publikum muselo přečkat nesnesitelně dlouhé intro, než na pódium vpochodovali čtyři sympaťáci a jedna sympaťačka. Hned od prvního songu se Lucerna otřásala pod skoky blažených Pražanů. Nutno pochválit vynikající zvuk, díky němuž se síla bících odrážela přímo do těla. James se vrhl k mikrofonu přímo zuřivě a při oblíbené With A Heavy Heart (I Regret To Inform You) mu poskakovaly bambule na zimním kulichu, jenž mu seděl na hlavě. Že nedostal během setu úpal, je skutečně neuvěřitelné. Své tělo ale, pravda, ochlazoval pomocí vyhlášeného českého piva. Chloe Duveaux s baskytarou kolem krku inspirovala místní dámy i slečny v módě a stylingu. Pokud by všechny basačky nosily k šatům tenisky a jako účes zvolily napůl vyholenou hlavu, možná by jim to lépe hrálo.

Zajímavou osobností byl i „bedňák“, jehož si Does It Offend You, Yeah? přivezli. Sem tam zapálil zpěvákovi cigárko, playlist dodával na pódium teprve během hry anebo přesvědčoval tančící slečnu, ať už konečně sleze ze scény.

Starší fláky vyvolávaly doslova davové šílenství. Ještě že v klubu bylo pouze plno, nikoliv narváno. Syntezátory vydávaly lahodící zvuky i uši kroutící pazvuky. Ony mašiny jsou podstatnou esencí úspěchu populární bandy a jejich soukromou přehlídkou byl například song Weird Science. Skrze technické zrady se kapela dopracovala až ke konečné. Publikum je ale hned tak nepustilo. Vyhvízdalo si dokonce dvojitý přídavek, aby si odzpívalo The Monkeys Are Coming. Výborný taneční večer, skvělý hudební zážitek. Tohle nemůže nikoho urazit.

Autor fotografií: Vojtěch Florian

• Zpěvák Does It Offend You, Yeah? James Rushent autor: Vojtěch Florian, zdroj: musicserver.cz http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/25/2460/245977.jpg
  • Does It Offend You, Yeah? autor: Vojtěch Florian, zdroj: musicserver.cz http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/25/2460/245979.jpg