Do Hamburku by mahlerovský vlak s 11 vagony měl podle produkčního Daniela Sobotky přijet zhruba v šest hodin večer. „Můžete zažít charterové lety, ale málokdy zažijete charterový vlak. Podobný vlak může vyjet třeba až za 100 let,“ upozornil. Německý dirigent Christoph Eschenbach a sólisté cestují letadlem.
V Hannoveru se koncert bude konat v menší koncertní hale a také v menším obsazení. „Kühnův smíšený sbor už s námi nebude, takže budeme zpívat místo ve 130 v 90, pokud jde o druhý sbor,“ vysvětlil Lukáš Vasilek, sbormistr Pražského filharmonického sboru.

Rozhovor s Lukášem Vasilkem
„Moc se těším, protože takovýhle podnik jsme v životě nezažili. Je to krásné, ale mohlo by to být v této době častější. Bohužel všude chybí peníze a všude se šetří,“ poznamenala před nástupem do vlaku hostující členka Pražského filharmonického sboru Eva Pechánková.
Ve vlaku cestuje také Orchestr Severoněmeckého rozhlasu z Hamburku, Pražský filharmonický sbor, Šlesvicko-holštýnský festivalový sbor Lübeck, chlapecký sborý Boni Pueri a Knabenchor Hannover a německý rozhlasový sbor.
Na koncert Mahlerovy Osmé symfonie v Hamburku se prodalo přibližně 9500 lístků. Na všechny tři koncerty v Česku a Německu se podle odhadů pořadatelů prodá celkem 17 tisíc lístků. Přípravy koncertu, vystoupení i cestu zaznamenává německý televizní štáb. Dokument se bude poprvé promítat na zahájení Šlesvicko-holštýnského festivalu.