Recenze: Enter Shikari - bořiči mýtů… a klubů

Co je lepší: elektronická hudba, nebo živé nástroje? Toť téma budící neutuchající diskuze. A co kdybychom na chvíli udělali kompromis a spojili tyto dvě zdánlivě odlišné složky dohromady? Této kombinaci otevřel ve středu náruč pražský klub Roxy – a vyplatilo se. Přivítal totiž jednu z nejoriginálnějších kapel v oblasti trance-hardcore. Enter Shikari podrobili nově zrekonstruovaný sál tvrdé zkoušce. Podařilo se mladíkům zbořit mýty o neslučitelnosti výše zmíněných žánrů?

Zpěvákům obou předkapel dal zvukař možnost vyřvat si plíce, aniž by ostatní cokoliv slyšeli. V případě metalcoreových Your Demise ještě bylo čeho litovat. Avšak kalifornští Letlive působili jen jako cílený kravál, při němž je důležité vyvrátit všechny vnitřnosti. Nezachránil to ani frontmanův skok do publika, kde ale omylem přetáhl kabelem od mikrofonu obličeje několika diváků. Inu, když se daří…

Neprostupnou tmu prořízl kužel modrého světla a řízná linka skladby Destabilise. Rou Reynolds se chopil mikrofonu a… ticho. Technická závada, pomoc! Personál neváhal a ihned špatný mikrofon vyměnil, jenže ten se zřejmě zapojil do stávky a nefungoval také. Rozzlobený Rou s ním zuřivě mrsknul o zeď. Třetí mikrofon už uspěl, totálně zkažený rozjezd už však nikdo Britům nevrátí.

Záplava světel – tak by se dala charakterizovat první polovina celé show. Stroboskopy jely v nanosekundových intervalech a doprovodná světla vypalovala sítnice všem přihlížejícím. Enter Shikari nebyli v momentech vůbec vidět, a jak se oni sami orientovali na úzkém pódiu, není jasné.

Jízda to ale byla pořádná. Basák Chris Batten tentokrát ani nemusel skákat s kytarou z pódia, publikum si za něj „létání“ užilo až až. Soukromá ochranka se poté rozhodla odporoučet do davu každého, kdo se snad odvážil stát na okraji pódia déle než pět vteřin.  Značně si tak zkomplikovala práci při Zzzonked, Quelle Surprise nebo No Sssweat. Účinkující zachovávali naprostý klid a s vervou se věnovali svému hity nabitému setu.

Enter Shikari nejsou úplnými nováčky, svět však zaujala hlavně jejich poslední nahrávka Common Dreads. Jejich jedinečnost spočívá právě ve zmíněné kombinaci tvrdé muziky s taneční. Vlna střídá vlnu a zavděčí se tak širšímu posluchačskému spektru. Ve středu prokládali pánové jednotlivé songy dub stepovými prvky, tudíž nenechali fanoušky vydechnout ani na vteřinku.

Čtveřice nezklamala a přes jediné technické zaváhání proběhl koncert bez nejmenší chybičky. Říkáte si hudební fanoušek? Pak by vám koncert těchto hvězd neměl v budoucnu rozhodně uniknout.

P.S.: Pokud stále nemáte představu, jak se boří klub, stačí zhlédnout menší ukázku: