MIPTV nabídne perličky televizní tvorby

Cannes – Přes jedenáct tisíc zástupců televizních stanic, producentů i dalších subjektů v oblasti televizní tvorby, vysílání a nových médií se účastní každoroční mezinárodní přehlídky MIPTV a s ní spojeného veletrhu, která probíhá ve francouzském Cannes. Akce se tradičně se svými pořady účastní i Česká televize.

Obecným trendem, který se v současnosti projevuje u televizních pořadů, je podle editora ČT Jana Ziky především důraz na diváckou interakci. „Divák existuje přímo v tom obsahu, to znamená, že je aktivním účastníkem celé audiovizuální prezentace. Rychle se také rozvíjejí tzv. transmediální strategie, kdy je jeden ústřední motiv rozpracovaný na různých platformách,“ podotýká s tím, že všechny mediální společnosti mnohem více pracují s digitálními technologiemi a internetem.

Na přehlídce se představila mimo jiné minisérie ITV Titanic. "Ta byla velice očekávaná, jednak proto, že teď je sté výročí potopení Titanicu, a také proto, že ITV přišla naposledy s Panstvím Downton, což byl divácký hit," upozornil Zika na cenami ověnčený britský seriál, jehož druhou sérii lze sledovat na ČT1 každý středeční večer.

Video Telefonát Jana Ziky
video

Telefonát Jana Ziky

Česká televize v Cannes nabízí tradičně celý svůj katalog. Nechybí animovaná tvorba, pohádky a dokumenty, z oblasti filmu se na přehlídce objeví například Odcházení. Přehlídka televizních pořadů MIPTV potrvá v Cannes do 4. dubna.