The Prostitutes odjistili rozbušku s novým albem

Praha - Krev, pot a slzy – The Prostitutes by mohli vyprávět. Práce na jejich třetím studiovém albu dala pětici totiž pořádně zabrat. Spolupracovali na ní sice s věhlasným producentem Martinem Gloverem, jenže na nahrávání měli sotva týden a peněz nebylo zrovna nazbyt. Výsledek své dřiny představili ve čtvrtek večer na Žižkově v Paláci Akropolis.

Úděl předskokanství patří odpradávna k nevděčeným funkcím. Mladičká trojice Dogsbodies odlákala od baru do sálu početnou skupinu návštěvníků, avšak je těžké zaujmout hned na první poslech. Tudíž to, že se indie rockeři zařadili do kategorie „normálních, ale nijak výrazných“ předkapel, pro ně vychází ještě pozitivně.

Deaf to the call, toť nový přírůstek do diskografie britsko-pražské formace. Důvod k oslavě, no ne? Jenže samotnou kapelu jejich vlastní křest evidentně příliš „netankoval“. Na pódiu nebylo kromě starého dobrého jednorožce nic, co by napovídalo, jak je čtvrteční večer výjimečný. Pravda, poprvé v historii se na křestu objevilo nové CD ve fyzické podobě. „Ještě nikdy tomu tak nebylo, važte si toho,“ upozornil pak se smíchem kytarista Destroyer.

Výraz zpěváka Adriana se za první polovinu změnil z kamenného na netečný a komunikaci s publikem omezil na minimum. Fanoušci reagovali podobně, takže ačkoliv před sebou měli The Prostitutes natřískaný sál i přeplněné balkony, nijak zvlášť se nedovádělo. Tedy až na jednoho chlapíka v přední řadě, jenž si málem roztřískal hlavu o aparaturu. Průměrná atmosféra se naštěstí měla brzy změnit.

Změnu k lepšímu odstartovala skladba Sunshine z první desky, bez níž už pánové nemohou odehrát jediný koncert. Následný křest a s ním zkropení šampaňským vlilo muzikantům novou krev do žil. S  razancí se chopili nástrojů a nové skladby představili s větším nasazením. Destroyer brázdil pódium sem a tam a baskytarista Adam Adrianovi skvěle sekundoval ve zpěvu. Na scénu dokonce přilétlo pár podprsenek.

Heart of Stone, No One Sings the Blues nebo Rage z čerstvě vylisované desky jsou důstojnými nástupci pecek z předchozí Hometown Zombies. Finální píseň Mr. Aderson  v sobě snoubila hněv a agresi, lídr ji navíc zazpíval neuvěřitelně procítěně. Přichystal si tak půdu pro jemnou baladu Go Back To Sleep. Mezi největší překvapení ale zaručeně patřil video vzkaz producenta Martina „Youtha“, který se z pracovních důvodů na akci nakonec nedostal.

Naživo zněly skladby z Deaf To the Call šťavnatě a ne tak ploše jako z alba. Zdá se tedy, že se kapele dřina a další nesnáze vyplatily. Odměnou jim byl hurónský potlesk, takže se The Prostitutes nemusí ztráty pozice na domácí klubové scéně vůbec obávat.