Praha – Divadelní noviny rozdaly ve Studiu Ypsilon své ceny. Úspěch v nich mělo Pražské komorní divadlo, a to dokonce dvakrát. Jejich inscenace Odpad, město, smrt ocenilo periodikum za činohru i herecký výkon. Dobře si vedlo i Naivní divadlo Liberec či pražské Národní divadlo.
Divadelní noviny ocenily deziluzi a prázdnotu
Nejlepší hereckou cenu si doma může vystavit Gabriela Míčová za roli Romi ve výše zmíněné inscenaci, kterou uváděl soubor Pražského komorního divadla v Divadle Komedie. Obdobně úspěšný byl i šéf souboru Dušan Pařízek, jehož Divadelní noviny ocenily v kategorii činohry.
Hra dramatika Fassbindera vystihuje deziluzi, prázdnotu a odcizení pramenící z představy, že tržní mechanismus funguje správně a moudře a vyřeší mnohé. Autor říká, že nefunguje a ještě destruuje mezilidské vztahy. Ukazuje, že když jde o peníze, nic není pro lidi nepřekročitelné.
Šlo o jednu z posledních premiér v minulé sezoně, která zároveň ukončila fungování progresivního pražského divadla. To skončilo kvůli neshodám s pražským magistrátem, s nímž se neshodovalo na podmínkách financování.
Za tvůrčí počin v oblasti tance a baletu si cenu odnesly choreografky a tanečnice Veronika Kotlíková a Tereza Ondrová ze souboru VerTeDance. Porota odměnila jejich inscenaci Simulante Bande, ve které autorky přizvaly k tanci dvě tělesně postižené dívky. Společné taneční vystoupení zdravých a tělesně postižených tanečníků dokazuje, že tanec není závislý na fyzické dokonalosti.
Jako nejlepší tvůrčí počin v oblasti alternativy porotci vybrali loutkového Budulínka autora Víta Peřiny, kterého uvádí Naivní divadlo Liberec. V kategorii hudebního divadla pak zvítězila Gloriana, opera Benjamina Brittena uvedená v režii Jiřího Heřmana v Národním divadle v Praze.