Vystaveno je několik desítek industriálně laděných fotografií, jejichž ústředním motivem však zůstal člověk. Obrázky Štreit pořídil během dvaceti let v Česku, Polsku, Rumunsku, Francii, Německu a Anglii. Výstava měla premiéru předloni v dole Quido v polském městě Zabrze, kde byla prezentována pod názvem Industriální bytí.
Některé fotografie jsou v Česku vystaveny poprvé. Součástí olomoucké expozice Ocelový svět je také uzavřený cyklus 38 fotografií, které Štreit vytvořil ve společnosti Hanácké železárny a pérovny Prostějov.
„Pracovat s psychologií, kompozicí a atmosférou“
Podle Štreita je důležité, aby ho lidé při fotografování nevnímali a chovali se přirozeně, což vyžaduje určitou dávku umění naslouchat druhým a navázat s lidmi přátelský kontakt. „Potom můžu pracovat s psychologií, kompozicí a atmosférou. To, co je pro mě velmi důležité, je zobecnění tématu, které zpracovávám,“ podotkl Štreit.
Štreit patří k žijícím klasikům české fotografie, proslul především jako citlivý dokumentarista. Od roku 1967 měl více než 600 samostatných výstav v Česku i v zahraničí, například i v Tokiu, Chicagu, New Yorku nebo v Londýně. V dlouhodobých fotografických projektech dokumentuje běžný život ve městech i na vesnicích. Do dějin české fotografie se nesmazatelně zapsal v 80. letech ojedinělým souborem fotografií z vesnic Bruntálska.
Zachycování reálného života se prolíná celou jeho tvorbou. Po roce 1989 Štreit vytvářel větší koncepční celky, fotografoval například v ženské věznici či Břevnovském klášteru. Snímky pořizoval i v zahraničí. Štreit se věnuje také pedagogické činnosti, v září 2009 jej prezident jmenoval profesorem.
Další informace hledejte na webu Vlastivědného muzea v Olomouci.