Hlavní cenu v soutěži Národní cena za studentský design získal Pavel Coufalík za autorskou knihu Zlín. Z publikace po rozevření plasticky vystupují stavby a objekty, které podle poroty „evokují atmosféru 20. a 30. let a představují koncept města, jehož sílu dokazuje kniha sama“. Coufalík studuje na Fakultě multimediálních komunikací zlínské univerzity.
Porota udělila dále pět titulů Excelentní studentský design 2013 - například Petru Dubovi z pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové za závěsná svítidla s názvem Rekonfigurace. Základem lustru je nosný plastový díl vyrobený 3D tiskárnou, který nese světelný zdroj, a množství dřevěných kulatin plnících funkci svítidla; koncept umožňuje uživateli měnit tvarové varianty svítidla.
Věra Kunhartová z Fakulty umění a designu ústecké univerzity dostala stejnou cenu za polohovací ortopedický vozík Seiza, Lucie Smyslová ze stejné fakulty navrhla topné akumulační těleso Malmö - stavebnicový systém umožňuje sestavit kamna dle přání zákazníka.
Na VŠUP studuje Martina Žílová, jejíž kobaltové mísy točené na hrnčířském kruhu porota seznala také jako excelentní, stejně jako kombajn Martina Beinhauera taktéž z VŠUP. Jeho Mlátička John Deere S700 dostala také Cenu Národního technického muzea a Cenu Unie profesionálních designérů ČR.
I letos byly zastoupeny výrobky ze skla a porcelánu, v tradiční i modernistické podobě soutěžily různé soupravy nádobí, vázy nebo svítidla. V klání se též objevila např. skleněná urna nebo mísy z kobaltu. Nejvíce položek však obsahovala kategorie vizuální komunikace, kde se nacházely přebaly desek a knih, komiksy, plakáty, časopisy i nové fonty apod.
Oděvní design byl reprezentován jak kolekcemi oblečení, bot nebo šperků, tak poměrně netradičními návrhy brýlí nebo ložním povlečením s potiskem QR kódů. Další kategorie hodnotí průmyslový a transportní design, design nábytku, kterému letos dominovaly nejrůznější houpací křesla či židle a v menší míře byla zastoupena i architektura.
Národní cena za studentský design byla Design Cabinetem poprvé vyhlášena v roce 2008, navazuje však na soutěžní tradici pod záštitou tehdejšího Design centra České republiky, která odstartovala na počátku devadesátých let. Cílem soutěže je nejen propagovat mladý a inovativní design, ale také pomoci nastupující generaci tvůrců v nelehkých počátcích tvorby.
