Pi(n)gfonie: Česká filharmonie do toho umí říznout i praštit

Přijďte si poslechnout, jak se skladatelé při své tvorbě nechávali inspirovat zvuky okolního světa, láká Česká filharmonie posluchače novými spoty. K jejímu „inspirovodu“, zlatému uchu, které je symbolem kampaně, dolehlo broušení sekáčku řezníka Dvořáka a klepání ping-pongu, jehož hraním filharmonici prokládají hraní při zkouškách.

Antonín Kratochvíl: Vážná hudba je fantastická věc (zdroj: ČT24)

Mrazivá hudba pod temnými háky a syrovým masem připomíná, že skladatel Antonín Dvořák měl pokračovat v řeznickém povolání svého otce. Pigfonii č. 7. natočila filharmonie se skutečným řezníkem. „Nástroje v rukou našich mistrů vás doslova omráčí,“ varuje:

Ani téma druhého spotu není náhodné. Stolní tenis je totiž oblíbenou volnočasovou zábavou řady členů orchestru. Zvuk pingpongového míčku je často k slyšení v suterénních prostorách Rudolfina, kde mají filharmonici k dispozici hned dva stoly. „Zaposlouchejte se do úderů nástrojů v rukou našich mistrů,“ vyzývají v Pingfonii č. 9:

Nové spoty režíroval Antonín Kratochvíl, dokumentární fotograf a několikanásobný držitel ceny World Press Photo. Přilákat mají do sedaček Rudolfina mladé publikum. A nejen do sedaček - inspirovat se filharmonie nechala také k open air koncertu, jímž na Hradčanském náměstí uzavře 24. června svou 118. sezonu.

Neotřelé způsoby, jak přivábit diváka, našly i zahraniční soubory. A neváhaly přitom spojit své jméno s fotbalovým klubem nebo třeba se značkou piva:

Čím lákají diváky zahraniční filharmonie? (zdroj: ČT24)