Dobírka pořád vede, ale stále oblíbenější platební metodou je v e-shopech využití karty

Nejčastějším způsobem, jak Češi platí v e-shopech, zůstává dobírka. Preferuje ji 32 procent lidí. Na druhém místě je vyzvednutí a zaplacení objednaného zboží na pobočce obchodu (30 %). Oba tyto způsoby však oproti loňskému roku ztrácí na oblibě, a to ve prospěch on-line platby kartou. Tu preferuje 22 procent zákazníků, což je meziroční nárůst o čtyři procentní body. Vyplývá to z analýzy srovnávače cen Heureka.cz.

Častěji zákazníci platí kartou on-line zboží s nižší hodnotou. „Typicky je to třeba drogerie, kosmetika, zdraví, zkrátka zboží nižší hodnoty, které však nakupujeme častěji,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Zákazníci podle něj také stále častěji využívají možnost si ve svých oblíbených e-shopech údaje o platební kartě uložit, takže další nákup už mohou zaplatit na jedno kliknutí.

Například v největším tuzemském e-shopu Alza.cz letos činí platby kartou již polovinu všech plateb. „Nejvýraznější je to v segmentu elektronického obsahu a knih. Číslo stoupá na úkor dobírek a hotovosti každý kvartál a jistě poroste i nadále. Je to rychlé, jednoduché a bezpečné,“ podotkl finanční ředitel e-shopu Jiří Ponrt.Tomu, že navzdory poklesu podílu si dobírka stále drží prim, nahrávají občas i samy internetové obchody.

„Z různých důvodů ještě mnoho e-shopů platbu kartou on-line ani nenabízí, a tak dobírka, případně platba bankovním převodem, zůstávají jedinou možností,“ vysvětluje Braverman.