I tátové umí šít. Marks & Spencer se po nařčení ze sexismu omluvil za „méně práce pro maminku“

Britský obchodní řetězec Marks & Spencer pobouřil etiketou na dětském oblečení. Poukazoval na ní na výhody pevnějšího lemu a použil slova „méně práce pro maminku“, což je podle kritiků diskriminační. Za použitý obrat se prodejce omluvil.

Na Twitteru se objevil obrázek etikety, kterou řetězec použil u více druhů školního oblečení pro chlapce i dívky. „Zesílené okraje déle vydrží, takže maminka bude mít méně práce“.

Společnost, která se specializuje na prodej oděvů a potravin a která má po světě zhruba 1380 prodejen, podle kritiků projevila své prehistorické smýšlení. Vychází podle nich ze staromódního konceptu, že zašívat umějí pouze ženy.

„Upadáme do líných stereotypů jako do trepek. Máme rok 2017 a je čas uznat, že také otcové umějí zašívat,“ řekla Sam Smethersová ze společnosti Fawcett Society, která chrání práva žen.

Raději „máma a táta“ nebo „rodiče“, zní kritika

Matt O'Connor z organizace Fathers 4 Justice, jež hájí rovná práva rodičů, slova na etiketě označil za nepřijatelný projev sexismu. Podle něj má řetězec použít slova „mámy a tátové“, případně „rodiče“.

Vedení řetězce se kvůli etiketě omluvilo. Slogan teď změní, uvedla organizace Thomson Reuters Foundation.

O'Connor má ale výhrady i vůči názvu společnosti Mothercare, která se specializuje na těhotenské výrobky a dětské zboží. „A kde je Fathercare?“ ptá se aktivista.