Vodafone dostal v Británii vůbec největší pokutu pro mobilního operátora

Britský úřad pro regulaci telekomunikačního trhu Ofcom udělil Vodafonu pokutu 4,6 milionu liber (139,1 milionu korun) za vážné porušení pravidel ochrany spotřebitelů. Je to zatím největší pokuta, jakou kdy úřad udělil telekomunikačnímu operátorovi, uvedla BBC. Operátor se za své chování omluvil.

„Selhání Vodafonu bylo vážné a nepřijatelné a pokuta posílá jasné varování všem telekomunikačním společnostem,“ uvedla ředitelka Ofcom Lindsey Fussellová. „Telefonní služby jsou důležitou součástí života lidí a očekáváme, že se všemi zákazníky se bude zacházet spravedlivě a v dobré víře.“

Podle britského úřadu Vodafone uvedl v omyl část zákazníků s předplacenou kartou v souvislosti s dobitím kreditu. Při vyšetřování regulátor zjistil, že Vodafone nepřipsal kredit na mobilní telefon, a to u více než deseti tisíc zákazníků.

V průběhu sedmnácti měsíců tak lidé přišli celkem o 150 tisíc liber. Problémy souvisely se zavedením nového fakturačního systému a Vodafone nebyl schopen dostatečně rychle zareagovat, aby vyřešil tento problém, uvedl regulátor.

Druhé pochybení Vodafonu se týkalo jeho zaměstnanců zákaznických služeb a špatného procesu při řešení stížností, z nichž některé nebyly řešeny spravedlivě a včas.

Vodafone nahradil zákazníkům kredit

Operátor se za své chování omluvil a uvedl, že je odhodlán dát vše do pořádku. Většině zákazníků již nahradil jejich kredit, pouze třicet z nich se mu zatím nepodařilo nalézt. Podle agentury Reuters daroval operátor 100 tisíc liber na charitu, aby ujistil, že z této situace neprofituje. Investoval také do zlepšení svých služeb zákazníkům a školení zaměstnanců.

Vodafone má v Británii 20 milionů zákazníků mobilních služeb.