Značku kvality mají už i samoobsluhy. Soutěžit mohou v diamantové lize

Svaz obchodu a cestovního ruchu připravil novou značku pro tuzemský trh s potravinami, místo na konkrétní zboží se ale zaměřuje na kvalitu obchodních míst – a maloobchodním prodejnám, od koloniálů po hypermarkety, nabízí možnost soutěžit v Diamantové lize kvality. Čestný titul získají ty prodejny, které nabízejí zákazníkům nadstandardní služby.

„Mohou to být přebalovací pulty pro děti, mohou to být kvalitní toalety, balení za pokladnou, zdarma poskytovaná káva a podobně,“ uvedl ve Studiu 6 viceprezident svazu obchodu a cestovního ruchu Pavel Mikoška. „Značku jsme připravili proto, aby se zákazník zorientoval v tom, která prodejna je pro něj dobrá.“

Projekt funguje pod značkou Česká kvalita a podílí se na něm ministerstvo průmyslu a obchodu. Vztahovat se má pro všechny maloobchodní prodejny, včetně elektra nebo galanterií, vzhledem ke specifičnosti jednotlivých odvětví prodeje se ale v první řadě zaměřil na obchody s potravinami, které mezi sebou budou v rozdílných kategoriích soutěžit o dvě stě bodů a s nimi i o titul Vítěz diamantové ligy.

Polovinu bodů má prodejnám rozdávat anonymní hodnotitel v roli neznámého zákazníka, který se zaměří na „čistotu, vstřícnost a vzdělanost obsluhy, sortimentní nabídku a její čerstvost“. Dalších třicet procent bodů mohou prodejny získat za dodržování legislativních předpisů, poslední pětinu pak na základě vlastního referátu – a vysvětlení toho, proč si diamant kvality zaslouží.

Přihlašování běží do 15. dubna, anonymní hodnotitelé se mezi regály vydají na začátku prázdnin.