Svaz obchodu a cestovního ruchu připravil novou značku pro tuzemský trh s potravinami, místo na konkrétní zboží se ale zaměřuje na kvalitu obchodních míst – a maloobchodním prodejnám, od koloniálů po hypermarkety, nabízí možnost soutěžit v Diamantové lize kvality. Čestný titul získají ty prodejny, které nabízejí zákazníkům nadstandardní služby.
Značku kvality mají už i samoobsluhy. Soutěžit mohou v diamantové lize
„Mohou to být přebalovací pulty pro děti, mohou to být kvalitní toalety, balení za pokladnou, zdarma poskytovaná káva a podobně,“ uvedl ve Studiu 6 viceprezident svazu obchodu a cestovního ruchu Pavel Mikoška. „Značku jsme připravili proto, aby se zákazník zorientoval v tom, která prodejna je pro něj dobrá.“
Projekt funguje pod značkou Česká kvalita a podílí se na něm ministerstvo průmyslu a obchodu. Vztahovat se má pro všechny maloobchodní prodejny, včetně elektra nebo galanterií, vzhledem ke specifičnosti jednotlivých odvětví prodeje se ale v první řadě zaměřil na obchody s potravinami, které mezi sebou budou v rozdílných kategoriích soutěžit o dvě stě bodů a s nimi i o titul Vítěz diamantové ligy.
Polovinu bodů má prodejnám rozdávat anonymní hodnotitel v roli neznámého zákazníka, který se zaměří na „čistotu, vstřícnost a vzdělanost obsluhy, sortimentní nabídku a její čerstvost“. Dalších třicet procent bodů mohou prodejny získat za dodržování legislativních předpisů, poslední pětinu pak na základě vlastního referátu – a vysvětlení toho, proč si diamant kvality zaslouží.
Přihlašování běží do 15. dubna, anonymní hodnotitelé se mezi regály vydají na začátku prázdnin.