Čínská Lenovo plánuje expanzi na trhu v USA

San Francisco - Čínský výrobce počítačů Lenovo Group Ltd plánuje expanzi ve Spojených státech. Společnost představila tři nové osobní počítače, které jí mají pomoci zvýšit podíl na americkém trhu. Lenovo má silnou pozici v Číně a části asijských zemí, avšak v dalších částech světa se mu tolik nedaří. Nyní se firma rozhodla tento trend změnit, posílit pozici i v dalších zemích a zahájit prodej nových počítačů také ve Francii, Rusku, Jihoafrické republice, Indii, Austrálii či Malajsii.

Lenovo přichází v USA s novými počítači určenými pro běžné spotřebitele v době, kdy čelí silné konkurenci tchajwanské firmy Acer. Ta prodává své osobní počítače prostřednictvím řetězce Best Buy a dalších velkých amerických maloobchodních firem a prosazuje se i v Evropě a Asii. Acer v říjnu koupil americkou firmu Gateway s cílem sesadit Lenovo z pozice třetího největšího výrobce počítačů na světě.

Nové počítače Lenovo budou mít vylepšené funkce, například software, který rozpozná obličej uživatele a umožní mu se přihlásit na počítač a do různých aplikací bez hesla. Počítače budou mít také multimediální technologii, díky které mohou uživatelé poslouchat hudbu, přehrávat videa či prohlížet obrázky. K dispozici budou počítače v několika barvách, včetně červené, modré a černé. První z počítačů má přijít na trh ještě tento týden a bude se prodávat za 799 dolarů (14 300 Kč). Další se začne prodávat koncem tohoto měsíce za 1199 USD. Třetí model, jehož cenu firma ještě nezveřejnila, vstoupí na trh v dubnu.

Lenovo není jedinou asijskou firmou, která se letos rozhodla expandovat v USA. Nové produkty pro americký trh plánují představit i konkurenční firmy Acer a Asustek Computer. Všechny tři přední asijské firmy se snaží posílit povědomí o své značce na celém světě, aby tak mohly lépe konkurovat velkým americkým společnostem, jako jsou Hewlett-Packard, Dell a Apple.