Stovky klientů ČS dostaly podvodný mail, nikdo nereagoval

Praha - Někteří klienti České spořitelny dostali v posledních dnech podvodný mail. Měl vyvolat dojem, že ho odeslala banka. Cílem bylo získat klientské číslo a heslo adresáta. Autoři pochybného mailu klienty banky vyzývají, aby se z bezpečnostních důvodů přihlásili prostřednictvím odkazu na stránky služby SERVIS 24.

„Po výzvě, kterou jsme našim klientům sdělili, se přihlásila stovka oslovených podvodným mailem, nikdo na něj nereagoval. Nikdo tedy nebyl poškozen,“ uvedla v telefonátu pro Českou televizi mluvčí České spořitelny Kristýna Havligerová.

V prohlášení banky na jejím webu stojí, že Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílala a s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech, jako je zabezpečení. Vzhledem k informovanosti klientů takové naivní chování prý ani nepředpokládá. Pokud by někdo z klientů na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu SERVIS 24 zneužít.

Mnohem nebezpečnější je podle mluvčí ČS Kláry Gajduškové další typ podvodů, tzv. farming. Ten probíhá tak, že se počítač nakazí buď z e-mailu, nebo z nevěrohodných internetových stránek speciálním virem. Když pak klient banky zadá adresu elektronického bankovnictví, virus ho přesměruje na falešné stránky. „Zatím se s podobnými útoky setkáváme spíše sporadicky,“ zdůraznila Gajdušková. Přesto nabádá klienty k opatrnosti.