Armani bude prodávat část svého módního impéria

Praha - Italský návrhář Giorgio Armani hledá investora pro své módní impérium. Novým majitelem prestižní značky by se mohl stát například německý Beiersdorf, který vyrábí krémy Nivea, nebo také francouzský L´Oréal. Ve hře jsou i další významní výrobci parfémů.

Zájem o Armaniho říši, jejíž tržby dosáhly loni dvou miliard dolarů, je obrovský. Nabídku od Beiersdorfu dostal už před dvěma lety. Sám ale nevylučuje ani vstup L´Oréalu. Armaniho konkurenti jako Versace nebo Prada už do svých firem investory zvenčí pustili – buď přímým prodejem nebo vstupem na burzu. Takový rozprodej firmy ale Armani odmítá: „Úplně bych tím zničil své dílo, svou mnohaletou práci. Nerad bych něčemu podobnému přihlížel.“

Pod značkou Armani se prodávají šperky, parfémy i hodinky. Přes polovinu tržeb ale stále tvoří oblečení. Armaniho síť čítá na 300 obchodů ve 35 státech světa. Celých pětatřicet let do ní známý návrhář nepustil nikoho zvenčí. V sedmdesáti letech ale změnil názor. „Kdyby se tady objevil nějaký milovník módy, třeba multimiliardář, který by se rád blýsknul podobnou investicí a chtěl by být součástí celé té kultury – tak proč ne,“ říká dnes.

Armaniho před lety proslavil film Americký gigolo, kde jeho obleky nosil Richard Gere. Snímek měl úspěch u mladých Číňanů, Rusů a Indů. Právě těmto zemím vděčí módní návrhář za velkou část svého majetku. Jeho hodnota se dnes odhaduje na čtyři a půl miliardy dolarů.

V poslední době sází Armani na Japonsko. I přes slabý jen a stagnující ekonomiku se v zemi skvěle daří luxusu. Armani ale nepodniká jen v módní branži: nově staví hotely a drahé byty v Dubaji, Miláně nebo Tokiu.