Srovnávací kampaň zatím ČEZu příliš výsledků nepřinesla

Praha - Zatím jen stovky zákazníků přinesla polostátnímu energetickému koncernu ČEZ rozsáhlá reklamní kampaň zaměřená na jeho hlavní konkurenty, firmy E.ON a Pražská energetika.

Slogany jako NejsmE ONi a NePREplácejte účty mohou lidé vidět na billboardech v Praze, jižních Čechách a na jižní Moravě, kde jsou dominantními dodavateli elektřiny konkurenti ČEZu. Na spotřebitele však kampaň příliš nezabrala. „V tuto chvíli jsme získali řádově stovky nových zákazníků. Každým dnem se tento počet zvyšuje,“ informoval mluvčí společnosti Ladislav Kříž. Ani tato čísla si však podle svých slov nedokáží vysvětlit představitelé druhé největší energetické skupiny E.ON. Dosud jim mělo odejít jen 19 odběratelů.

Konkurenti ČEZu potvrzují, že jejich pracovníci klientských center teprve nyní odpovídají na otázku, zda je skutečně možné tak jednoduše změnit dodavatele energie. A nevylučují, že konkurenční boj časem vypukne. Zatím k tomu nedošlo. „Nedá se říct, zda to byl úspěch či neúspěch. Z hlediska dosavadních čísel určitě ne, ale cíle kampaně mohou být dlouhodobé a různé,“ přiznává analytik Pavel Šťastný.

Podle předsedy státního Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Josefa Fiřta využívali možnost změny dodavatele elektřiny spíše velcí a střední odběratelé. Trend, kdy se firmy začínají obracet i na domácnosti proto ERÚ vítá. Konkrétní kampaň však nechce hodnotit.