Interspar a Bohemia Sekt čeká kvůli klamavému značení vína správní řízení

Brno - Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zahájí správní řízení s firmou Bohemia Sekt a obchodním řetězcem Interspar. Ty podle SZPI klamaly spotřebitele, když pod sloganem "Vína z Moravy, vína z Čech" nabízely kromě českého zboží také původem zahraniční produkty.

Oprávnění používat logo „Vína z Moravy, vína z Čech“ udělil firmě Bohemia Sekt Vinařský fond. Mělo se však jednat o marketingové označení propagující pouze tuzemská vína. SZPI při namátkových kontrolách několika obchodních řetězců zjistila, že v supermarketech s logem Interspar v Prostějově a v Plzni jsou v regálech s tímto označením nabízena také vína původem z Maďarska nebo ze Španělska.

V Intersparu v Plzni pak inspektoři v regálu s vínem objevili 26 lahví Chardonnay, na jehož obale bylo uvedeno, že se jedná o „akostné vino odrodové, vinohradnická oblast Južnoslovenská“. Zadní strana lahve se přitom pyšnila logem „Vína z Moravy“.

Vinařský fond už oznámil, že za porušení licenční smlouvy k využívání značky „Vína z Moravy, vína z Čech“ udělí Bohemia Sektu pokutu ve výši 100 tisíc korun. Za případné druhé porušení marketingových podmínek hrozí firmě odebrání licence. Podle ředitele fondu Jaroslava Machovce se však v tomto případě spíše jednalo o selhání lidského faktoru při tisku etiket, než o úmysl oklamat spotřebitele.