Češi si nyní mohou vydělat příjmem reklamy

Praha - Nechte si za reklamní sms a e-mail zaplatit, vyzývá nový projekt s názvem "Mobil, který pro Vás vydělává". Lidé výměnou za poskytnutí osobních dat začnou dostávat reklamní zprávy. Za ty jim potom poskytovatel služby zaplatí. Do projektu se denně hlásí tisíce zájemců, první inzerci obdrží do dvou týdnů.

Agentury se snaží dostat reklamu k těm, kterých se skutečně týká. Lidé jim poskytnou informace o svém zaměstnání, příjmech, koníčcích, a poté budou dostávat takzvanou cílenou reklamu. Za jednu SMS obdrží lidé 2 koruny, za e-mail 75 haléřů. Abou Diallo, ředitel společnosti Zefcom, která novinku bude provozovat, si myslí, že nabídka je zajímavá i pro inzerenty, protože mohou za málo peněz efektivně oslovit hodně lidí.

Zaregistrovaní dobrovolníci si mohou přijít až na několik set korun měsíčně, o registraci do databáze je proto velký zájem. Zapisuje se až 7 tisíc lidí denně a celkově je zájemců už víc než 40 tisíc. První reklamy jim začnou chodit během dvou týdnů. Ne všichni ale automaticky vydělají. Na koho se s inzercí obrátí, si totiž vybírají samotní inzerenti.

Projekt má i svá úskalí. „Klient může mít po čase pocit, že mu agentury lezou do soukromí,“ upozorňuje Jiří Janoušek, ředitel Asociace komunikačních agentur. Na straně inzerentů se zas vyskytují obavy ze zneužití systému. Lidé si totiž mohou pořídit samostatnou SIM kartu jen pro účely příjmu reklamy, která je ve skutečnosti nezajímá. Agentury budou alespoň provádět namátkové kontroly správnosti uvedených údajů.