I přes snížení příjmů by měl mít fond na své projekty financí dostatek, s omezením plánované výstavby a oprav nepočítá. Podle šéfa fondu Gustáva Slamečky totiž dojde v průběhu roku k navýšení rozpočtu o převody peněz z letoška a také o finance, které evropské fondy vrátí za předfinancování některých projektů. Podobně tomu bylo letos, kdy původní rozpočet 87,8 miliardy korun narostl během roku o dalších deset miliard.
Prioritou budou dálnice
Největší část z prostředků fondu (celkem 45 miliard) dostane Ředitelství silnic a dálnic. Tyto peníze půjdou především do výstavby dálnic a budování obchvatů měst. Příští rok tak bude pokračovat výstavba dálnice D47 na severní Moravě, D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, jihočeské D3 u vsi Mezno nebo obchvatu Českého Těšína.
Peníze půjdou i do železnic
Necelých 31 miliard korun plánuje fond poskytnout Správě železniční a dopravní cesty, která zajišťuje údržbu a výstavbu kolejí. Pokračovat tak bude například modernizace koridorů z Prahy do Českých Budějovic a Chebu.
