Alitalia je nucena rušit každý šestý let

Řím - Až do prvního prosincového dne, kdy konsorcium CAI definitivně přebere nadvládu nad restrukturalizovanými aerolinkami Alitalia se čelní přepravce na apeninském poloostrově a vlastně i v Evropě zmítá ve smrtelné křeči. Ruší lety, bojuje s odborovými svazy a lanaří nové zaměstnance. Budoucí partner zatím vybrán nebyl. Otázkou je, jak se novému aerodopravci podaří vstoupit do dalšího měsíce.

„Alitalia postupně, ale zcela definitivně odumírá,“ charakterizoval paralýzu aerolinek redaktor RAI Josef Kašpar.  Část letů byla zrušena kvůli nevoli zaměstnanců podílet se na nové Alitalii denně kvůli tomu nevzlétne 100 z 600 pravidelných linek. Od 1. prosince „nová“ Alitalia, tedy vedená konsorciem CAI, najímá zaměstnance jednotlivě a nehodlá se nechat zastrašit odbory.

Poslední týden „staré“ Alitalie pak bude počet letů snížen ještě dramatičtěji, má se to ale dotknout více vnitrostátních letů.

Konkurzní správce aerolinek Augusto Fantozzi minulý týden podepsal dohodu o prodeji aerolinek, kterou předtím schválila italská vláda a EU. Formálně tak dokončil prodej části osobní letecké přepravy investorskému konsorciu CAI. CAI zaplatí za nejlepší majetek Alitalie 1,052 miliardy eur, včetně dluhu. Dalších zhruba 100 milionů eur nabízí CAI za divizi služeb Alitalia Servizi, letištní operace Alitalia Airport a regionální a nízkonákladové divize Alitalia Express a Volare.

Dalším krokem v obnově aerolinek má být spojení s domácí Air One a hledání zahraničního partnera. Nejčastěji jsou zmiňovány společnosti Air France-KLM a Lufthansa.