České firmy objevují internetovou inzerci, v říjnu na ni daly 300 milionů

Praha - Internet je pro české firmy stále oblíbenějším marketingovým nástrojem. V říjnu utratily firmy za reklamu na webových stránkách více než 300 milionů korun, což bylo o 12 procent více než v předchozím měsíci. Nejvíce zaplatil za elektronickou inzerci Vodafone, a to 12,5 milionu korun, jen o něco méně utratila Sazka a Česká spořitelna. Dnes večer budou zveřejněny výsledky ankety Křišťálová lupa, která oceňuje to nejlepší na českém internetu. Předchozí dva ročníky opanoval internetový portál Seznam.cz.

„Internet nabývá na atraktivitě pro různé typy firem, má další výhody, jako je například měřitelnost úspěšnosti kampaní, počty kliků a tak dále,“ říká Lukáš Vinkler ze společnosti Mediaresearch.

Nejnavštěvovanější portál Seznam si tak díky inzerci na stránkách přišel skoro na 114 milionů korun, zhruba o polovinu méně inkasovaly Centrum Holdings a Mafra. Podle odborníků se příjmy z internetové reklamy kvůli finanční krizi v budoucnu sníží, návštěvnost portálů ovšem zůstane vysoká.

Portály se o svou budoucnost nemusejí bát i proto, že počet domácností, které mají internet, stále roste. Zvyšuje se i doba, kterou lidé tráví na internetu. V říjnu strávil každý Čech on-line průměrně 23 hodin a osm minut. Jedna návštěva v průměru trvala jen deset minut.