Češi letos pijí méně piva než loni

Praha - Pivo jde letos na českém trhu na odbyt hůře než loni. Tuzemští výrobci ho za první tři čtvrtletí letošního roku prodali na domácím trhu téměř o dvě procenta méně než loni - celkem 12,361 milionu hektolitrů. Českým pivovarům se ale i přes stagnaci evropského trhu stále více daří prodávat své výrobky v zahraničí. Vývoz jim stoupl meziročně zhruba o čtyři procenta na 2,903 milionu hektolitrů. Celkově ale musely omezit výrobu téměř o procento.

Pivovary jsou se svým výsledkem spokojeny. „Přes stagnaci na trhu piva především v Evropě, která se ani nám nevyhnula, je pokračující růst exportu českého piva nejen potěšitelný, ale potvrzuje, že kvalitní pivo si své odběratele najde i za současné situace,“ uvedl ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

Na poklesu české spotřeby piva se mimo jiné podepsala vysoká srovnávací základna. V loňském roce totiž tuzemské pivovary vyrobily nejvíce piva ve své historii. S objemem 19,897 milionu hektolitrů se tak Česká republika stala 16. největším producentem zlatavého moku na světě.

Velký zájem je i o nealko pivo

Stále většímu zájmu se těší české nealkoholické pivo. Na rozdíl od výroby toho alkoholického jeho výroba meziročně stoupla o více než 18 procent a přesáhla 461 tisíc hektolitrů. „Skutečnost, že obliba nealkoholického piva nejen u nás, ale v zahraničí dlouhodobě roste, svědčí o jeho stále větší oblibě,“ uvedl Veselý.

České pivo končí nejčastěji v Německu a na Slovensku

Nejpopulárnějšími odbytišti českého piva zůstaly i letos Německo a Slovensko. Na růstu exportu se ale významnou měrou podílelo také Rusko, které připravilo o pozici třetí cílové země Velkou Británii.

U piva určeného na export převažuje balení v lahvích. Na domácím trhu převažuje konzumace sudového piva.