Analytici mají ale o vítězi zřejmě jasno. Horkým kandidátem je podle nich Magna. Ta má i podporu zaměstanců Opelu. „Fiat a Opel jsou velmi podobné. Mají velmi podobné modely, ale i potřebu restrukturalizace. Magna má velmi zajímavou strategii, slibuje opravdu hodně,“ podotýká Christoph Stuermer, analytik společnosti Global Insight. Doplňuje ho Efraim Levy, analytik Standard & Poor's: „Německá vláda stejně jako General Motors a všichni zúčastnění zkouší najít pro sebe to nejlepší řešení.“
Petr Korbel, šéfredaktor časopisu Profit, v České televizi uvedl, že jeho favoritem by byl čínský podnik, ale pouze v případě, že by nabídku učinil včas. Obecně však mohou nastat problémy s vlastníkem mimo automobilový průmysl. To by tím pádem vedle Magny favorizovalo italský Fiat. Korbel ho však ze soutěže prakticky vyřazuje.

Rozhovor s Petrem Korbelem
Rozhovor s Petrem Korbelem
Žhavým favoritem na koupi Opelu Magna
Reportáž Jana Hreňa
Petr Korbel v České televizi:
„Možný vstup Fiatu vyvolává v Německu odpor, nesedí jim, že Italové obsadí německou automobilku a existuje obava, že by si Fiat nechal to, co je zajímavější a z Opelu by byla montovna.“
Mluvčí GM Europe Karin Kirchnerová dnes také oznámila, že evropská odnož General Motors začne slučovat majetek německé značky Opel a britské značky Vauxhall. Vlastníkem sloučeného majetku bude Opel. Kirchnerová prohlásila, že na společnost Adam Opel přejdou továrny, patenty a další aktiva obou firem, a to bez dluhů. O konsolidaci aktiv Opelu a Vauxhallu rozhodla dozorčí rada Opelu. Tento krok prý umožní připravit oba podniky na prodej. „Bude se tak moci připojit k partnerství s potenciálním investorem,“ uvedla Kirchnerová.
Nový majitel Opelu by od Německa měl dostat miliardové záruky na půjčky, bez kterých se firma už neobejde. O tom, kdo Opel získá, se ale rozhodne ve Spojených státech. Jeho dosavadní vlastník, General Motors, je ale na pokraji krachu. V jeho případě by o osudu Opelu rozhodla americká vláda.
Německý ministr financí Peer Steinbrück dnes potvrdil, že Berlín by mohl GM poskytnout překlenovací úvěr ve výši 1,5 miliardy eur (přes 40 miliard korun). Prostředky mají v rámci důvěrnické správy pomoci udržet Opel nad vodou během přechodné doby, kdy bude General Motors zřejmě v bankrotu a zároveň ještě Opel nebude mít nového investora. Mluvčí německé vlády Thomas Steg odpoledne řekl, že spolková vláda chce o otázkách financování a podrobnostech tohoto modelu rozhodnout ještě dnes večer. Dozorčí rada Opelu na dnešní mimořádné schůzi zamýšlený model důvěrnické správy rovněž podpořila. Model předpokládá vytvoření přechodného dozorčího grémia složeného ze zástupců německého státu a General Motors.
Kvůli situaci v Opelu svolá k jednacímu stolu zástupce členských zemí Evropské unie Evropská komise. Belgie, v níž firma také působí, zaslala Německu a Evropské komisi dopis, v němž požaduje, aby se o budoucnosti Opelu jednalo na evropské úrovni.