Jak nalákat nové zákazníky? Firmy volí Facebook

Praha - Facebook už není pouze největší sociální sítí světa, ale i důležitým marketingovým nástrojem. Víc než 80 procent klíčových zadavatelů reklamy ve Spojených státech už má na něm svůj profil. A první vlaštovky se objevily také u nás, populárního komunitního serveru využívá například česká pobočka operátora Vodafone. České firmy by letos měly za reklamu na facebooku a vůbec celém internetu utratit až pět miliard korun.

Místo zákaznické linky - firemní profil na Facebooku. Nejznámější americké firmy tímto způsobem získaly miliony fanoušků. „Pro ty firmy je to skutečně skvělá zpětná odezva. Může jim pomoci na relativně velkém vzorku lidí sbírat informace o tom, jak vnímají jejich značku, jak vnímají jejich produkty,“ tvrdí Jan Lodl ze serveru Mobil.cz.

Na Facebooku chtějí bodovat i menší firmy

Fanoušky hledají na Facebooku čím dál víc také menší firmy. Jedno z nich je například jazyková škola Slůně. „Máme pro ně připraveny různé soutěže a další zajímavé akce, například den otevřených dveří,“ tvrdí vedoucí pražské pobočky Iva Míková.

Kvalita prezentací na Facebooku není automatická. Ředitel Ogilvy Interactive, české internetové divize jedné z největších komunikačních agentur na světě, Tomáš Jindříšek tvrdí, že většina českých firem s internetovou prezentací neumí pracovat. „Třeba několika českých bank, které si založily profil na Facebooku a mají několik desítek fanoušků, takové profily jsou pak spíše pro ostudu,“ hodnotí Jindříšek.

Jan Lodl pro ČT24:

„Obecně analytici nebo odborníci tvrdí, že není problém na jakoukoliv myšlenku získat na Facebooku 25 tisíc podporovatelů během několika dnů.“


Stejně tak rychle, jak je možné na Facebooku získat příznivce, lze získat i odpůrce. Například virtuální vajíčko hodilo před volbami do Evropského parlamentu během jednoho týdne přes 100 tisíc lidí.