Dle odhadů bývalého ministra životního prostředí Martina Bursíka rozdají obchodníci v Česku zákazníkům až tři miliardy plastových tašek ročně. Náklady na jejich výrobu u některých obchodníků dosahují i několik desítek milionů korun ročně. Kvůli tomu již řada obchodních řetězců přestala igelitové tašky dávat k nákupům zdarma.
„Například v našich slovenských prodejnách se po zpoplatnění tohoto typu tašek snížil jejich distribuovaný počet o několik desítek procent,“ potvrdil pokles spotřeby tašek po zpoplatnění mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr.
Vedení Aholdu podle Kytýra uvažovalo také o tom, že prodejny Albert zákazníkům nabídnou zdarma jednorázové ekologické tašky. Biologicky rozložitelné tašky ale mají podle Kytýra menší nosnost, takže by jich lidé při běžném nákupu spotřebovali v porovnání s běžnými recyklovatelnými plastovými taškami více, přičemž ekologické tašky prý zatěžují životní prostředí stejně jako ty plastové.
