IFA zůstala bohatá, elektroniku krize nepoznamenala

Berlín – Ekonomická krize možná řádila ledaskde, ale na berlínském výstavišti, kde dnes skončil pětidenní veletrh spotřební elektroniky IFA, to rozhodně cítit nebylo. Nejžhavější technické inovace přilákaly téměř čtvrt milionu diváků. Organizátoři pronajali více než 120 tisících čtverečních metrů a obsadili stejné množství expozic jako minulý rok.

Světa spotřební elektroniky, alespoň toho německého, se krize příliš nedotkla. Němečtí výrobci domácích spotřebičů proplouvají ekonomickými turbolencemi v podstatě beze ztrát. „Veletrh IFA je bezpochyby motorem německé ekonomiky. Němečtí spotřebitelé ukázali, že jsou stále ochotni utrácet peníze za špičkové technologie,“ neskrývá svou radost jeden z pořadatelů veletrhu Hans Joachim Kamp.

Letošní berlínský veletrh měl jednoznačnou hvězdu. Trojrozměrné obrazovky televizí by se mohly stát spotřebitelským hitem. V horizontu dvou tří let by mohly přijít do běžných domácností. Novinkou je také utra-širokoúhlá obrazovka s poměrem stran 21:9. „Tento formát je ideální pro sledování širokoúhlých filmů. Jeho kvalita vynikne zejména v kombinaci s brýlemi, které vám zprostředkují dojem trojrozměrného obrazu s výjimečnou ostrostí a hloubkou,“ popsal přednosti nového produktu šéf marketingu firmy Phillips Danny Tack.

IFA 2009 (zdroj: ČT24)

Tahákem se stal v poslední době stále častěji skloňovaný koncept inteligentního bydlení. Ovládání domácnosti, integrované do osobního počítače, má mimo jiné ušetřit uživatelům nezanedbatelné množství energie. Šetrnost a ohled na životní prostředí už je několik let jedním z hlavních trendů na poli domácí elektroniky. Ti, kteří naopak mají na rozhazovaní, si mohli v Berlíně pořídit třeba nejtenčí plochý telvizor nebo troubu, ve které se žádné jídlo nepřipálí.