Na statku zemědělce Davida Smetany si v těchto dnech na nezájem zákazníků stěžovat nemůžou. Na místní krouhané zelí, prodávané takzvaně ze dvora, lidé stojí ve frontě. „Koupím si zelí, které potřebuji, a sám si ho nakládám dle svého vkusu,“ řekl zákazník Vladislav Mach. Zemědělec Smetana vysvětlil, že jeho prodejní strategií je vynechat supermarket a nabídnout zboží konečnému spotřebiteli. Chce tak zachovat přímou komunikaci se svými zákazníky.
Václav Hak z královéhradeckých Plotišť naopak většinu zboží dodává zpracovatelům a velkoodběratelům, podíl přímého prodeje drobnějším zákazníkům ale i tady rok od roku mírně roste. „Zákazníků nám přibývá, ale samozřejmě bychom si přáli, aby ten zájem byl ještě větší,“ vyjádřil se Hak.

Reportáž Přemysla Šrámka
Zemědělci shodně říkají, že cenou lze velkým obchodním řetězcům konkurovat jen těžko. Na co chtějí zákazníka nalákat, to je kvalita a čerstvé zboží.
