„Čech nakupující na internetu je zaměstnaný nebo podniká, čistý měsíční příjem jeho domácnosti se pohybuje mezi 20 000 až 40 000 korun,“ informovala mluvčí Kasa.cz Jitka Součková. Z hlediska povolání jak v Česku, tak na Slovensku nejvíce zákazníků internetových obchodů tvoří úředníci a pracovníci v kancelářích (26 procent) a nejméně zemědělci a manuálně pracující bez kvalifikace (méně než jedno procento).
Stále častěji se do internetového obchodování pouštějí i starší lidé. Podíl českých zákazníků starších 61 let se zvýšil z 5 % na 6,7 % a zastoupení věkové kategorie 51 až 60 let z 11,7 % na 14 %. Podíl zákazníků ve věku od 41 do 50 let vzrostl z 17,1 % na 19,8 %. Stále nejpočetnější skupinou zůstávají lidé do 40 let, kteří představují 60 procent nakupujících.

Vzestup e-shopů
Vzrůstá i počet nákupů. „Podle informací internetového obchodu Kasa.cz vzrostl v posledním roce (v ČR) počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát za rok. Díky růstu o pět procentních bodů se podíl této skupiny nakupujících na Kasa.cz zvýšil na rovnou polovinu,“ sdělila dnes mluvčí Kasa.cz Jitka Součková.
A jak dopadlo Slovensko?
Situaci na Slovensku mapoval průzkum obchodu Hej.sk. Z něj vyplývá, že Slováci v porovnání s Čechy na internetu utrácejí menší částky. Zatímco na Slovensku nakoupí 17 procent zákazníků za méně než tisícovku, v ČR tvoří tuto skupinu devět procent zákazníků. Meziročně se podíl této skupiny v obou zemích zvýšil, na Slovensku pak o celých 11 procent. „Rozdíly (také) najdeme v podílu vysokoškolsky vzdělaných zákazníků, kdy vysokou školu v ČR má 23 procent nakupujících, na Slovensku 40 procent,“ uvedla Součková.
Obecně se dá říct, že zákazníci věří internetovým obchodům stále více. „Nakupování na internetu si v ČR dlouhodobě zlepšuje svou pozici a přibývá lidí spokojených s nákupem v internetových obchodech a internetových aukcích. Tím, jak si předávají své pozitivní zkušenosti, roste samozřejmě zájem napříč generacemi,“ uzavřela mluvčí aukčního portálu Aukro.cz Lenka Hanušová.