„Chystáme se vytvořit nové nástroje vyhledávání letů, které se zaměří na koncového uživatele,“ prohlásil na konferenci s analytiky a novináři generální ředitel Googlu Eric Schmidt. Dodal, že Google nemá v plánu prodávat lidem letenky a že bude respektovat všechny současné dohody ITA s partnery. Akvizice Googlu umožní konkurovat inovacím, s nimiž přišel Microsoft u svého vyhledávače Bing. Microsoft se přitom zaměřil na specifické kategorie jako cestování a nakupování, a získal tím vyšší podíl na trhu.
Jan Procházka, analytik společnosti Cyrrus
„Google je dostatečně silný hráč a myslím si, že tohle na trhu chybělo. Cestující na tom mohou jenom vydělat.“

Reportáž Jana Beránka
Na dohodě bude Google zřejmě pracovat ještě několik týdnů. Experty na cestovní ruch ale znejistělo, že by mohl získat na odvětví příliš velký vliv. „Polovina letenek se prodá on-line, a tak je logické, že si Google pořídil službu, která dokáže vyhledávat spoje,“ vysvětlil Jan Kužník, odborník na internet ze serveru Technet.cz.
ITA využívají i American Airlines či Continental Airlines
ITA se zhruba 500 zaměstnanci je zdrojem informací o cenách letů pro celé odvětví letecké dopravy. Její servis využívají letecké společnosti, cestovní kanceláře a další organizace. Jsou mezi nimi společnosti American Airlines a Continental Airlines, služby Hotwire, Kayak a Orbitz i právě Bing od Microsoftu.
Manažeři Googlu označili akvizici za přínos pro trh i spotřebitele. Zároveň ale předpokládají, že regulátoři v USA budou prověřovat dopady transakce podrobně.
Google tak pokračuje v nákupech. Za posledních dvanáct měsíců už koupil sedmnáct internetových firem a utratil za ně víc než dvě miliardy dolarů. Googlu se přitom nákupy zatím celkem vyplácí. Před čtyřmi lety koupil začínající videoserver YouTube za miliardu a šest set milionů dolarů a dnes je z něj absolutní jednička na poli internetového videa. Největší investicí byl ale reklamní systém DoubleClick, který stál tři miliardy dolarů, ale proměnil Google ve stroj na peníze.
Firma s tržbami třiadvacet miliard dolarů ale v současnosti řeší komplikace v Číně. Od začátku roku vede s tamní vládou spor o cenzurování výsledků vyhledávání. Kvůli nim musela svůj čínský vyhledávač přesměrovat do Hongkongu a teď čeká, jestli dostane od Číňanů povolení k dalšímu podnikání.
