Praha – Česká pošta se raduje, její letošní novinka se totiž nad očekávání dobře prodává. Nové samolepicí známky s kreslenou postavičkou Čtyřlístku totiž bodují. 200 tisíc desetiznámkových aršíků s Fifinkou se stihlo prodat za čtvrt roku. Obvyklý třicetitisícový náklad běžných známek se přitom někdy prodává i pět let. Češi se navíc mají na co těšit. Za Fifinkou totiž už brzy poputuje její komiksový kamarád Myšpulín.
Fifinka na známkách jede, brzy jí bude konkurovat Myšpulín
Fifince se daří i se čtvrtletním odstupem
„I když samozřejmě největší zájem byl na začátku prodeje, tak poptávka neopadá a měsíčně prodáváme mezi 40 a 50 tisíci aršíků těchto známek,“ tvrdí mluvčí pošty Ivo Mravinac.
Nová známka se čtyřlístkovou postavou je ale výjimečná i tím, že na ní poprvé není uvedená její cena, ale jen písmeno. To udává, na jaký typ dopisu se nalepí. A se používá pro psaní doručované do Česka, E patří Evropě a Z zámoří. Stejné označení nesou i dvě samolepicí známky s motivy Alfonse Muchy. Fifinka ale suverénně vede.
Mluvčí pošty Ivo Mravinac
„Známky se lidem líbí a turisté je kupují jako upomínku na Česko. Rekord zatím byl, když si jeden zájemce koupil najednou 50 aršíků.“
Fifinka však dlouho nezůstane sama. Přibudou k ní postupně i její komiksoví kamarádi. Třeba Myšpulín půjde do oběhu už 20. září.