Do Česka míří noví obchodníci s módou

Praha - Obchodníkům se začíná pomalu vracet důvěra ve vývoj tuzemského maloobchodu. Na český trh míří nové značky, jako je například španělský módní dům Desigual, německý výrobce módy Ulla Popken nebo italská módní společnost Carpisa. Informovala o tom dnes realitní poradenská společnost DTZ. V Česku se ale přesto letos postaví jen 117 tisíc metrů čtverečních maloobchodních ploch, což je nejméně od roku 2000.

„Obrací se na nás další obchodní koncepty ze zahraničí. Dle všeho se obchodníkům pomalu vrací důvěra v český trh, jakkoliv jsou velice obezřetní při výběru místa pronájmu,“ uvedla specialistka DTZ na maloobchod Lenka Dvořáková.

Po loňském hospodářském zpomalení se už na českém trhu opět začínají objevovat nové komerční projekty, ve kterých si mohou noví obchodníci otevřít své butiky. Ve druhé polovině letošního roku otevře brány největší nový projekt, nákupní centrum Galerie Harfa v Praze-Vysočanech. Otevření čeká také druhou fázi Fora Liberec.

Hospodářská krize expanzi obchoďáků přibrzdila

V Česku fungují podle nedávného výzkumu společnosti Incoma GfK zhruba tři stovky nákupních center různých velikostí. Expanze nákupních center se loni na tuzemském trhu kvůli hospodářské krizi takřka zastavila a výrazné oživení podle odborníků nelze očekávat ani letos.

Problémy mají i některá už zavedená nákupní centra. Často se do nich dostávají kvůli špatně zvolenému umístění nebo nevhodné skladbě nájemců. Že není tak jednoduché tyto faktory správně zvolit, už pocítilo například pražské obchodní centrum Šestka otevřené v roce 2006 nebo Galerie Butovice, která už dokonce propadla bance ING.

Nákupní centrum
Zdroj: ČT24