Společnost Dell vzdala boj o získání výrobce počítačových databází 3Par

New York - Americká počítačová společnost Dell dnes odstoupila z boje o získání výrobce počítačových databází 3Par. Firma to oznámila poté, co její větší konkurent Hewlett-Packard (HP) znovu zvýšil svou nabídku na převzetí 3Par. Světová počítačová jednička dnes zvýšila svou nabídku na 3Par ze 30 dolarů na 33 dolarů za akcii, což představuje celkem 2,1 miliardy dolarů (41 miliard korun). HP tím předešla Dell, který se teprve chystal odpovědět na poslední akci HP. Ta na konci minulého týdne zvýšila svou konkurenční nabídku z původních 24 dolarů za akcii a překonala krátce předtím zvýšenou nabídku Dellu.

Dell se 16. srpna začal ucházet o 3Par nabídkou 18 dolarů za akcii. To již tehdy představovalo prémii 87 procent k tehdejší tržní ceně firmy. Minulý týden pak vstupem HP začal o firmu souboj, v němž tak zvítězila firma s mohutnější finanční municí. Roční tržby HP dosahují 115 miliard dolarů proti 53 miliardám Dellu. Obě společnosti usilovaly o 3Par proto, aby rozšířily svůj záběr a nemusely tolik spoléhat na stále méně ziskovější trh osobních počítačů. Jde jim zejména o takzvaný cloud computing, kdy se firemním klientům nabízí uchování dat společně s dalšími internetovými službami.

HP si rozšiřuje pole působnosti

Rozhovor se Shanem Robisonem (zdroj: ČT24)

Hewlett Packard je největším výrobcem počítačů. Teď se chce ale zaměřit na širší škálu služeb, proto buduje potřebnou infrastrukturu. „Myslím, že jsme na nové cestě. Stále více technologií je totiž poskytováno jako služba. Na to platí okřídlené heslo poslední doby - všechno je služba. Je to prostě jen pootočení pohledu na informační technologie, které nejsou placeny jednorázově, ale průběžně a jsou tak flexibilnější,“ řekl v rozhovoru pro ČT hlavní stratég a vizionář Hewlett Packard Shane Robison.

hlavní stratég a vizionář Hewlett Packard Shane Robison

„V následujících desetiletích budou absolutně nejdůležitější informace. A to tak, že lidé, kteří je tvoří, šíří, sdílejí nebo analyzují, budou mít na trhu obrovskou konkurenční výhodu. Právě proto chceme nabízet takové technologie, které by práci s informacemi maximálně zjednodušily.“